Szocsiban még csak kipróbálták az új japán egységet a Toro Rossónál, bevállalva a rajtbüntetést inkább Oroszországban, de mivel a frissített erőforrást még nem tesztelték elég ideig a tesztpadon, élesben inkább nem vetették be. Suzukában már a teljes versenyhétvégét az új variánssal teljesítette a faenzai istálló, ám a szoftveres beállítások még mindig nem bizonyultak tökéletesnek.
Szép lassan azért kiismerik a harmadik specifikációjú motort és komoly teljesítményt sikerül kisajtolni belőle. Korábban arról szóltak a hírek, hogy a Honda jelentősen lecsökkentette hátrányát a Mercedesszel és a Ferrarival szemben, nagyjából ötven lóerőre, ami a korábbi évekhez képest látványos fejlődést jelent.
A Motorsport olasz nyelvű platformja úgy tudja, hogy még ennél is közelebb került a Honda, értesüléseik szerint megközelítőleg húsz lóerős lemaradásig zárkóztak fel a japánok, amit az időmérő edzésen nyújtott kiemelkedő teljesítmény is alátámasztani látszik. Brendon Hartley a hatodik, Pierre Gasly a hetedik rajtkockát szerezte meg Suzukában, de továbbra is külön kell választani az erőforrások időmérős és versenyen mutatott produkcióját.
A kvalifikációs beállítások a jelek szerint valóban nagyon jól segítik a Honda versenyzőit, ami remek hír a Red Bull számára, mivel a Renault-motorral az egyik fő bajuk éppen az, hogy az időmérő edzéseken nem tudják azt a pluszt kinyerni a francia erőforrásból, amit a riválisok a Ferrariból, a Mercedesből (és most már a Hondából is) igen. Max Verstappen már most egyértelműen úgy véli, hogy a Honda a Renault elé került a rangsorban.
A szakoldal úgy értesült, hogy az idei évadban már nem készül új motorvariánst bevetni a Honda, ám Abu Dhabiban, a szezonzáró tesztekre elkészül egy, még ennél is erősebb és fejlettebb specifikáció, amivel a teszteket a két istálló (de legalább a Toro Rosso) végrehajthatja.
Ha az RB15 is olyan jól sikerül, mint az idei Red Bull, a Honda-motor pedig valóban ilyen ütemben fejlődik tovább és zárkózik fel, akkor valóban nem kizárt, hogy harcolhat a futamgyőzelemért. Addig azonban még nagyon sok idő van hátra és nyilvánvaló, hogy a három rivális gyártó sem ül a babérjain és várja tétlenül, ahogy a japánok tovább gyorsulnak.