2015-ös visszatérése után hosszú éveken keresztül szenvedett a Honda, képtelen volt egy igazán ütőképes és megbízható erőforrással előrukkolni. Az idei szezonban megváltozott a helyzet, folyamatosan javul az egység és a Toro Rosso időnként villantani is tud már egy egyre inkább megerősödő motorral.
Az Auto Motor und Sport minden verseny után mélyen analizálja az adatokat és ez alapján állítja fel pontos rangsorát. A német lap erre alapozva úgy véli, a Hondát és a Mercedest már mindössze 50 lóerő választja el egymástól, a japán gyártó valóban óriásit ugrott előre idei harmadik specifikációjú egységével.
Már Suzuka előtt felröppent a hír, hogy ez a variáns annyira jól sikerült, hogy az erősorrendben a Honda a Renault elé kerül. A német lap számításai szerint ez nem csak légből kapott híresztelés volt, hanem a valóság, a Honda-motorok nagyot fejlődtek, a Toro Rosso látványosan gyorsabbá vált, mint Japán előtt.
Ezt pedig a Red Bull is nagy örömmel nézi, könnyen előfordulhat, hogy 2019-ben a bikák sokkal közelebb lesznek a Mercedes-Ferrari pároshoz, mint idén. Sőt, a fejlődésnek még nincs vége, akár még közelebb kerülhet a Honda.
„A következő szezon előtt újabb, szignifikáns fejlesztésre számíthatunk a gyártótól, ez pedig néhány pályán már a győzelemért folyó harcban való részvételt is jelentheti számunkra. Egy kis hátrány nem a világ vége, kompenzálni tudjuk a karosszériánkkal” – idézi a Red Bull főtanácsadóját, Helmut Markót az Auto Motor und Sport.
„Az a célunk, hogy a világbajnoki címért csatázhassunk jövőre, de reálisan nézve, ez még nagyon nehéz lenne. Az első szárnyra vonatkozó új szabályok is szerepet játszanak a jövő évvel kapcsolatban. A Honda-motor nagyon versenyképesnek tűnik, a Red Bullnál pedig igazi, kemény versenyzőket találunk” – tette hozzá Marko.
Ha bejön a főtanácsadó számítása és az ötven lóerős lemaradás tovább zsugorodik, valóban már 2019-ben esélyes lehet a bajnoki címre is? Kicsit erősnek hangzik, de semmi sem lehetetlen, látva a Honda utóbbi egy évben mutatott fejlődését.