Tavaly ilyenkor, amikor kiderült, hogy a McLaren három év szenvedést követően végre sikeresen megszabadul a Hondától és Renault-motorokra vált, rémálmaiban sem gondolta volna senki, hogy egy évvel később a patinás istállót az utolsó helyezettek között kell keresni egy rettentően pocsékul sikerült autóval.
Az év elején látott, biztató kezdés után a csapat nem felfelé, hanem meredeken lefelé kezdett elindulni és most már a pontszerzés sem éppen gyakori. Az utóbbi időszakban mindkét pilóta rendszeresen kiesik a Q1-ben, amire még az elmúlt két évadban sem gyakran volt példa. Ha reálisan nézzük, jelenleg a McLaren sokkal lejjebb van, mint egy éve a Honda-motorral.
Eközben a Toro Rosso oldalán szép lassan elkezdett fejlődni a japán gyártó és a legutóbbi Honda-fejlesztés kifejezetten ütős lett. Igaz, különböző (nem a motorhoz kapcsolódó) hibák miatt végül nem szereztek pontot Suzukában a 6. és 7. rajthely megszerzése ellenére is. De a McLaren ennél jóval távolabb volt az első tíztől.
Az MCL33 rosszul sikerült konstrukció, nincs mit tagadni, megbízhatatlan és lassú is. „Egyszerűen megpróbálom élvezni a vezetést, annak ellenére, hogy ilyen körülmények között ez egyáltalán nem egyszerű. Szinte minden hétvégén az utolsó helyeken végzünk, úgy festünk, mintha valami kezdők lennénk” – nyilatkozta Vandoorne az RTBF belga rádiónak.
„Ez nem az, amit szeretnénk, sokkal előrébb kellene tartanunk, de sajnos jelenleg ez a helyzet. Jót fog tenni a váltás, nem volt könnyű ez a két év, amit a McLarennél töltöttem. Úgy vélem, ezek az istálló fennállásának legrosszabb évei.”
„Jót tesz majd nekem, hogy új környezetbe kerülök, de azért igyekszem kapcsolatban maradni a Formula-1-gyel is, még nem tudom, hogyan. Ha lehetőségem lesz, visszatérek, de nem akármilyen áron, csak akkor, ha a megfelelő körülmények biztosítottak” – tekintett előre a korábban óriási tehetségnek kikiáltott Stoffel Vandoorne.