A suzukai időmérő edzésen kitűnt Brendon Hartley és Pierre Gasly is, a hatodik és hetedik rajtkockát szerezték meg a japán gyártó hazai versenyén. Az istálló és a pilóták is csak a dicséret hangján szóltak az újfejlesztésű Honda-motorról, amely látványosan jobban teljesít a korábbi verzióknál.
Az évad legjobb páros eredményét érte el az időmérő edzésen a Toro Rosso duója (bár a futam különböző okokból kifolyólag már nem sikerült ennyire fényesre, de mindkét versenyző célba ért), ennek pedig a Red Bullnál is nagyon örültek. Ne feledjük, jövőre már a bikák is a japán gyártó erőforrásait használják majd.
Korábban arról szóltak a hírek, hogy a Honda reméli, hogy legalább negyven lóerős teljesítménynövekedést produkált a frissített egységgel, ami egyébként a 2019-es motorjuk alapját is képezi majd. Dr Helmut Marko először szolgált pontos számadattal, a főtanácsadó szerint a mérések szerint nagyjából 54 lóerővel teljesít jobban a harmadik specifikációs Honda.
„Nagyon boldogok vagyunk a fejlődés ütemével. A Honda olyan motort készített, ami 40 kilowattal több teljesítmény leadására képes, mint elődje” – nyilatkozta a német Auto Bild című lapnak a Red Bull főtanácsadója. A lap szerint az adatok szerint 54 lóerővel többre képes az új japán egység, mint elődje. Ez mindenképpen biztató a jövő évre nézve az energiaitalos istálló számára.
Bár egyértelmű, hogy a japán gyártó a Mercedes-Ferrari párostól továbbra is messze van, a Renault-val már versenyre kelhetnek, sőt, sokak véleménye szerint a Honda már előrébb jár, mint a francia rivális. Az utóbbi egy évben valóban sokat fejlődtek a japánok, ha ezt az ütemet képesek tartani, legkésőbb másfél év múlva már a legjobb pozíciókért harcolhatnak.