Ahogy arra Pierre Gasly is rámutatott: „nevetséges” volt a Q2 Szocsiban, hiszen az öt kieső helyezett nem is futott mért kört, sőt pályára sem hajtott. A francia pilóta és a két Red Bull-os a rajtbüntetések miatt nem erőltette a dolgot, hiszen úgyis a mezőny végéről kell indulniuk, a Renault-t viszont nem hátráltatta ilyesmi, mégis a bokszban maradás mellett döntöttek. Cyril Abiteboul ügyvezető igazgató szerint egyszerűen azért, mert a 11. és 12. helyek így biztosítottak voltak, s a szabad gumiválasztás miatt előnybe kerülhetnek a futamon az előttük végzőkkel szemben – ahogy azt például a szingapúri verseny is megmutatta.
„Kissé furcsa és kellemetlen volt a döntés, hogy szándékosan ne hozzuk ki magunkból a legjobbat. Úgy vélem, ez azért valamit elmond a jelenlegi helyzetről a büntetéseket, a gumikat, a kopást illetően, valamint arról, hogy a Q2-es abroncsokon kell rajtolnia az első tíznek. Remélhetőleg, legalább ezzel eljut az üzenet azokhoz, akik a szabályokat alkotják” – jegyezte meg Abiteboul, akit a Motorsport.com idéz. „Elég régóta próbáljuk idén megszerezni a 11. és 12. rajthelyeket, mert egyértelműen előnyt jelentenek. Viszont eddig mindig arra jutottunk, hogy ezt nem tudtuk garantálni tudjuk, viszont most először így volt, köszönhetően a büntetéseknek.”
„Mindent elterveztünk a Q1 előtt, számos dolgot meg kellett vizsgálnunk, például azt, hogy kik jutnak be a Q2-be. Ha például az az öt autó van ott, aki eleve büntetést kap, akkor bármilyen gumin bejutottunk volna a Q3-ba, ahol aztán feltettük volna a hiperlágyat. A másik, amit látni akartunk a Q1 után, hogy megvan-e a tempónk, hogy hagyományos módon teljesítsük az időmérőt. Ha tényleg elérhető az ötödik rajthely, akkor nyilván jobb onnan indulni, mint a tizenegyedikről, de sajnos egyértelmű volt, hogy nem elég jó a tempónk, így a 11-12. hely volt a legjobb taktika” – magyarázta a szakember.