A Toro Rosso versenyzője motorcsere miatt a rajtrács végéről vág neki a vasárnapi futamnak, ezért hiába jutott tovább az időmérő edzés második szakaszába, végül egyetlen gyorskörre sem ment ki.
„Szerintem erre a problémára mielőbb megoldást kellene találni" – kezdte a 2019-től a Red Bull Racinggel versenyző francia pilóta, aki határozott véleménnyel rendelkezik a Formula–1-ben jelenleg érvényes szabályokról. – „Ha megnézed az időmérőt, akkor azt látod, hogy a Q2-ben a 11.-től a 15. helyig az öt közül egy autó sem futott mért kört, és ez nagyon nevetségesen mutat. A szabályok ugyanis lassan éppen azt érik el, hogy a csapatoknak ne álljon érdekében kimenni a kvalifikáción.”
Gasly mellett a két Renault-s pilóta, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg is hasonló megoldás mellett döntött szombat délután: hiába jutottak tovább a Q2-be, a legjobb tízbe kerüléssel már meg sem próbálkoztak. Így Sainz és Hülkenberg a 11. és 12. helyről rajtolva szabadon választhatnak gumikeveréket a vasárnapi futamra. A két héttel ezelőtti Szingapúri Nagydíjon ugyanis egyértelműen ez volt a kifizetődőbb taktika a középmezőny számára: Nico Hülkenbergen kívül, aki úgy ért célba a tizedik helyen, hogy onnan is rajtolt, azok végeztek a top tízben, akik már a Q2-ben kiestek.
Pierre Gasly szerint a Renault ezúttal hasonló stratégiai megfontolásból nem akart bejutni a Q3-ba. „Szerintem tudták, hogy nem elég gyorsak ahhoz, hogy bejussanak a harmadik etapba, ezért inkább az ultralágy gumikon rajtolnak holnap, mert azokat hosszabb ideig lehet életben tartani, mint a hiperlágyakat, amik nagyon gyorsan elkopnak.”
Hozzátette, a francia alakulat azzal is tisztában volt, hogy biztos a 11. és 12. helyük, hiszen rajta kívül a a két Red Bullt is a rajtrács végére sorolták erőforrás csere miatt. „Meglátjuk, hogy kifizetődő lesz-e ez a megoldás. Ha holnap sikerül ötödik és hatodik helyen befutniuk, akkor ez volt a helyes döntés” – mondta Gasly.