Max Verstappen kiemelkedően jól szerepelt az elmúlt hétvégén, ennek eredménye egy kitűnő második helyezés lett. Ugyanakkor egyáltalán nem zajlott problémamentesen a három nap, a hollandnak az időmérőn és a versenyen is gondjai akadtak a C-specifikációjú, erősebb, de kockázatosabb motorral, amely magasabb teljesítménnyel, ám nagyobb megbízhatósági rizikóval rendelkezik.
Nagy valószínűséggel a motor programozásával akadtak gondok, aminek következtében a sebességváltó rendre magától üresbe kapcsolt, védve az eszközt a meghibásodástól. A jelenség akkor volt megfigyelhető, amikor nem teljes gázon használták az erőforrást, emiatt a verseny elején Verstappen majdnem feladta a futamot.
A bikák mindenképpen ki akarják javítani a hibát, ha pedig ez nem sikerül Szocsi előtt, akkor a csapatfőnök úgy gondolja, inkább a B-variánsból kérnek új egységet. Ha lehet, igyekeznek a frissített motorral folytatni, Oroszországban ugyanis a hosszú egyenesekben jól jönne a plusz lóerő.
„Reméljük, sikerül a következő nagydíjhétvégéig úrrá lennünk a problémákon, hogy ugyanezt a motort használhassuk. Ellenkező esetben nagyobb esélye van, hogy a B-specifikációt szereljük be. Meglátjuk, hogy mennek majd a dolgaink Szocsiban, de sajnos egyelőre úgy néz ki, nem ússzuk meg büntetés nélkül” – nyilatkozta Christian Horner.
„Úgy vélem, a probléma a nyomatékkal volt, ami nem volt megfelelően optimalizálva. Ez a gond a teljes hétvégén végigkísért minket, legtöbbször a lassú körökön. De a nyomatékkal kapcsolatos gondok többször is aszinkronitást okoztak a váltónál, ami üresbe kapcsolt” – tette hozzá a csapatfőnök.