DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Nem a Honda miatt nullázott a Toro Rosso

Az időmérő edzésen remekül muzsikált a japán erőforrás, a versenyen azonban már nemigen mutathatta meg, mit tud. Mindkét versenyautó megsérült a verseny legelején, az egyik ki is esett.

Bizakodva várta a Toro Rosso az Olasz Nagydíjat azok után, hogy bár senki nem hitt igazán a japán erőforrásban, mégis a kilencedik rajtkockát szerezte meg Pierre Gasly a kvalifikáción, ami a pálya jellegét tekintve kitűnő eredménynek számít.

A rajt után a kanyarban peches ívre keveredett, így több pozíciót is veszített, majd a biztonsági autós újraindítás után Gasly összetűzésbe keveredett Fernando Alonsóval, aki leszorította a pályáról. A fekvőrendőrökön történt átszáguldás pedig nagyon nem tett jót az autónak, innentől nem is tudta hozni a normális tempót a francia.

Brendon Hartley még eddig sem jutott el, alig néhány méterrel a startot követően oldalról jókora ütést mért az első kerekére a lendületből érkező Marcus Ericsson, a Toro Rosso futóműve kitört, így az új-zélandi versenye kifejezetten rövidre sikeredett.

„Alig vártam első monzai nagydíjamat, egész hétvégén nagyon erősnek éreztem magunkat és közel voltam Pierre-hez a kvalifikáción, még ha pozícióban jócskán mögé is kerültem. Magabiztosan vártam a vasárnapot, hogy erős versenyt teljesíthetek” – emlékezett vissza Brendon Hartley.

Hartley az első kanyarig sem jutott el Monzában


„Sajnos, közvetlenül a rajt után Ericsson kissé balra húzott, miközben próbált engem megelőzni. Nem volt túl agresszív manőver, de így tett és ahogy összeértünk, pont elég volt ahhoz, hogy a versenyemnek vége legyen már az első kanyar előtt. Kívülről nézve jó futamnak tűnt, de természetesen inkább a pályán futottam volna a köröket, egészen a leintésig” – tette hozzá a peches új-zélandi.

„Sajnos a csapat hazai versenye csalódást keltőre sikeredett, nagyrészt amiatt, hogy mindkét autónk balesetbe keveredett. Brendon rögtön a start után kiesett, mert egy Sauber megütötte a kerekét. Pierre az egyik McLarennel koccant (Alonsóval) a biztonsági autós időszak után. Ez teljesen felborította az autó egyensúlyát, így meg sem tudta közelíteni azt a tempót, amit a hétvége korábbi részében hozott. Nem jó így befejezni az európai idényt, de most már a maradék versenyekre összpontosítunk. Először is Szingapúrra, amely valószínűleg jobban fekszik jelenlegi csomagunknak” – elemezte az Olasz Nagydíjat Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.

Az időmérős eredményen kívül további biztató jel a Honda számára, hogy zsinórban a harmadik versenyhétvége, ahol az autó úgy mutatkozik versenyképesnek, hogy közben az erőforrással semmilyen gond nem adódik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: