DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
F1

Sajtó: Verstappennek kilépési záradéka van

Vállalta a kockázatot a Red Bull és 2019-től Honda-erőforrásokkal szereli fel autóit. Az olasz sajtó tudni véli, hogy Max Verstappen szerződésében van egy záradék arra az esetre, ha az autó gyenge.

Nagy lutri lenne megjósolni jelenleg, hogy mire lesz képes a Honda a jövő évtől. 2015-ös visszatérése után három éven át csak szenvedett a McLaren oldalán, mindössze néhány ötödik helyezésig jutott a formáció, majd tavaly ősszel megállapodtak, hogy külön utakon folytatják (a japánok folytatták volna az együttműködést, Woking azonban mindenáron szabadulni akart).

Idén újjászületett a japán gyártó, időnként egészen szép teljesítményt nyújtanak a Toro Rossóval szövetségben. Egyik bizonyítéka ennek, hogy Spa-Francorchamps után Monzában is a mezőny első felébe jutott Pierre Gasly, már a sok lóerőt igénylő pályákon is elég jól teljesít a Honda, amit a riválisok is egyre inkább elismernek.

Jövőre már egy élcsapat, a Red Bull oldalán kell eredményt felmutatniuk, ami azért bőven hordoz magában kockázatot, bár tagadhatatlan, hogy a japánok fejlődő pályára álltak. Az Autosprint című szakoldal azonban tudni véli, hogy Max Verstappen szerződése tartalmaz egy kilépési záradékot, így, ha nagyon nem működne a Honda, akkor nem kellene kitöltenie 2020-ig szóló szerződését.

Verstappen kiléphet a szerződésből, ha nem jön össze a Honda-kaland


Verstappen egyébként már tavaly ősszel meghosszabbította kontraktusát, így nagy valószínűséggel nem a Honda miatt került bele a záradék, hanem bármilyen erőforrásra igaz lehetne. Az új szerződés megkötésekor ugyanis még nemigen tudhatták, hogy másfél évvel később már a bikák autóiban is Honda-motor lesz.

Az Autosprint szerint sem egyértelmű a „nem megfelelő eredmény” kifejezés. Nem valószínű, hogy Verstappen azonnal lelépne, ha jövőre még mindig nem harcolhat a világbajnoki címért (egyébként is erre számít), mivel jelenlegi helyzetük sem túlzottan rózsásabb, a futamgyőzelemhez is szerencse kell, mivel a Ferrari-Mercedes páros sokkal előrébb jár, mint a Red Bull a Renault-erőforrással. 

Ha valóban igaz a hír, akkor sem lenne egyáltalán egyedi eset a fiatal holland pilótáé, ugyanis az élversenyzők gyakran kötik így szerződéseiket, hogy bebiztosítsák magukat arra az esetre, ha aktuális csapatuk látványosan meggyengülne és így saját kezükben marad a sorsuk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: