Nagy lutri lenne megjósolni jelenleg, hogy mire lesz képes a Honda a jövő évtől. 2015-ös visszatérése után három éven át csak szenvedett a McLaren oldalán, mindössze néhány ötödik helyezésig jutott a formáció, majd tavaly ősszel megállapodtak, hogy külön utakon folytatják (a japánok folytatták volna az együttműködést, Woking azonban mindenáron szabadulni akart).
Idén újjászületett a japán gyártó, időnként egészen szép teljesítményt nyújtanak a Toro Rossóval szövetségben. Egyik bizonyítéka ennek, hogy Spa-Francorchamps után Monzában is a mezőny első felébe jutott Pierre Gasly, már a sok lóerőt igénylő pályákon is elég jól teljesít a Honda, amit a riválisok is egyre inkább elismernek.
Jövőre már egy élcsapat, a Red Bull oldalán kell eredményt felmutatniuk, ami azért bőven hordoz magában kockázatot, bár tagadhatatlan, hogy a japánok fejlődő pályára álltak. Az Autosprint című szakoldal azonban tudni véli, hogy Max Verstappen szerződése tartalmaz egy kilépési záradékot, így, ha nagyon nem működne a Honda, akkor nem kellene kitöltenie 2020-ig szóló szerződését.
Verstappen egyébként már tavaly ősszel meghosszabbította kontraktusát, így nagy valószínűséggel nem a Honda miatt került bele a záradék, hanem bármilyen erőforrásra igaz lehetne. Az új szerződés megkötésekor ugyanis még nemigen tudhatták, hogy másfél évvel később már a bikák autóiban is Honda-motor lesz.
Az Autosprint szerint sem egyértelmű a „nem megfelelő eredmény” kifejezés. Nem valószínű, hogy Verstappen azonnal lelépne, ha jövőre még mindig nem harcolhat a világbajnoki címért (egyébként is erre számít), mivel jelenlegi helyzetük sem túlzottan rózsásabb, a futamgyőzelemhez is szerencse kell, mivel a Ferrari-Mercedes páros sokkal előrébb jár, mint a Red Bull a Renault-erőforrással.
Ha valóban igaz a hír, akkor sem lenne egyáltalán egyedi eset a fiatal holland pilótáé, ugyanis az élversenyzők gyakran kötik így szerződéseiket, hogy bebiztosítsák magukat arra az esetre, ha aktuális csapatuk látványosan meggyengülne és így saját kezükben marad a sorsuk.