Már az időmérő edzés előtt nyilvánvaló volt, hogy Daniel Ricciardo a mezőny végéről fog indulni a Német Nagydíjon, ugyanis tervezett motorcserét hajtanak végre a Red Bullban. Ugyanakkor a motorszállító a hatból csak három részét cserélte az erőforrás-rendszernek, pedig a rajtbüntetés mértéke miatt teljesen szabadon frissíthette volna mind a hatot.
Eddig is feszült volt a hangulat a bikák és a jelenlegi motorszállító között, talán éppen ezért határozott úgy az energiaitalos istálló, hogy jövőre már a Honda-motorokat használják és elválnak a Renault-tól 12 évi közös munkát követően. Az elmúlt hétvégi események sem segítik a már jó ideje megromlott viszonyt, hiszen a Red Bull, a futamon tapasztalt motorhiba miatt számonkéri a gyártót, hogy miért nem végezte el a cserét mind a hat komponensen.
Már előre gondolkodott a Red Bull a motorcserével, ugyanis a sokkal jobb esélyek miatt úgy tervezték, hogy Magyarországon semmiképpen ne kelljen motort cserélni az RB14-ben, mivel a Hungaroringen a gyengébb erőforrással is komoly győzelmi sanszuk lehet.
A Renault azonban nem használta ki teljes egészében a lehetőséget, Ricciardo autójában maradt a régebbi belső égésű motor, turbó és MGU-H. Pedig semmivel nem került volna hátrébb, ha ezekből is frisset helyeznek az RB14-be. „Ez megkérdőjelezi a Renault döntését. A normális stratégia általában az, hogy mindent ki kell cserélni, amit csak lehet, amikor ilyen helyzet van” – nyilatkozta Christian Horner a Motorsport.com szakoldalnak.
Ricciardo autójában éppen a ki nem cserélt, belső égésű motor adta fel a szolgálatot. „Nem tudjuk pontosan, mi történt. A motort nem éreztük indokoltnak kicserélni, de utólag persze másképp láthatja mindenki. Az akkori információink azt mutatták, hogy nincs értelme még frissebbet betenni. Motorhiba bármikor történhet, még egy teljesen új egységgel is, sajnos így is lett, de volt már ilyen korábban is” – magyarázta Cyril Abiteboul a Renault ügyvezető igazgatója.
„Most leginkább a C-specifikációjú motorral összpontosítunk, jelenleg a kettő között járunk a fejlesztésben. Arra fordítjuk most a legtöbb energiát, hogy a fejlesztett variánst elérhetővé tegyük. Egy kristálygömb segítségével bármit megváltoztathatnánk, az utólagos információk alapján ezt a motorcserét is” – tette hozzá Abiteboul.