DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Red Bull: Nem áll bosszút a Renault

A bikák csapatfőnöke biztos benne, hogy a Renault-val való szakítás nem érinti őket hátrányosan az évad maradék részében. A francia gyártónak egyébként is jó oka van minél jobb színben feltűnni.

Alig két hete jelentette be a Red Bull, hogy év végén befejezik tizenkét éve tartó együttműködésüket a francia gyártóval, 2019-től ugyanis a Hondával szerződnek (egyelőre két szezonra). A döntés annyiból meglepő volt, hogy a Honda ugyan folyamatosan javulgat az előző évekhez képest, de még mindig bőven akadnak teljesítmény- és megbízhatósági problémák.

Ugyanakkor annyiból érthető, hogy a turbókorszak visszatérte, azaz 2014 óta a Renault képtelen úrrá lenni a megbízhatósági problémáin, már zsinórban ötödik esztendeje a gyenge és sokszor lerobbanó motor fosztja meg az energiaitalos istállót attól, hogy a világbajnoki címért harcolhasson. Igaz, a Hondának is nagyot kell előre ugrania ahhoz, hogy ez megtörténhessen.

Hogy hanyagolja-e a szakítás óta a Red Bullt a Renault? A bikák szerint egyáltalán nem, sőt, továbbra is fejlesztenek, a frissített motorkomponensekből pedig elméletileg a Red Bull is folyamatosan részesülni fog egészen év végéig, ahogy korábban is.

Horner szerint a Renault továbbra is mindent belead


„Azt hiszem az a tény, hogy nem vagyunk közvetlen riválisai a gyári istállójuknak, őket is még inkább érdekeltté teszi, hogy olyan erőforrással lássanak el minket, amivel versenyeket nyerhetünk. Ez irányadó lehet számukra, hogy milyen fejlettségi szintet kell elérniük” – nyilatkozta Christian Horner, csapatfőnök.

„Miután ismertettük velük, hogy a Honda mellett tettük le a voksunkat, eleinte volt bennük egy kis csalódás, de most már inkább a fordítottját érezzük. A legutóbbi hétvégén bemutatták kvalifikációs módjukat (amit ugyan a Renault-pilóták nem tartanak túl sokra), néhány verseny múlva pedig további fejlesztésekben részesülünk, nem álltak le a munkával.”

„Az ígéretek szerint, nagyjából Monza környékére várhatjuk a C-specifikációjú erőforrást, ami még erősebb lesz, úgyhogy egyáltalán nem tapasztalunk eddig semmiféle visszaesést a Renault teljesítményében” – tette hozzá Horner, aki viszont azt is elismerte, hogy jelenleg a Ferrarié a legerősebb erőforrás. A feltételezések szerint a Ferrari és a Mercedes változatlanul nagy előnnyel bír a riválisok előtt, a Renault csak a harmadik. Ennek ellenére, a Red Bull ott lehetne a világbajnokság élén, ha nem szenvednek el annyi versenyzői és technikai hibát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: