Ha a két világbajnoki táblázatra nézünk, a Red Bull lemaradása jelentős: a konstruktőri pontverseny harmadik helyén 189 pontjukkal 58 egység hátrányban állnak a Ferrarihoz képest, az egyéni tabellán pedig Daniel Ricciardo 50, Max Verstappen 53 egységre van a vezető pozíciótól. Christian Horner csapatfőnök szerint egészen más képet mutatna az összesítés, ha az élcsapatok közül nem a Red Bull hozná – műszaki gondok vagy versenyzők vezetői hibái miatt – a legkevésbé kiegyensúlyozott szereplést.
„Kilenc verseny és három győzelem, ugyanannyi, mint a Ferrarinak és Mercedesnek. Az Achillesz-sarkunk az, hogy nem szereztünk pontokat mindkettő autóval, vagy megbízhatóság, vagy más incidensek révén” – mondta Horner a formula1.com-nak a Red Bull főhadiszállásán, Milton Keynesben tartott sajtótájékoztatón. „A Formula-1 tele van ’ha’, ’de’ és ’talán’ szavakkal, de ha megnézzük, milyen pozíciókban voltunk és lehettünk volna, akkor ma nekünk kellene vezetnünk a bajnokságot, a ponttábla viszont kicsit mást mutat.”
Az elmúlt versenyek sikerei és a riválisok – Ausztriában a Mercedes – botlásai azonban reményt adnak, hogy a Red Bullnak lesz még beleszólása a végső győzelem kérdésébe: „Az utóbbi pár futamon csökkentettük a hátrányt, és még mindig sok van vissza. Mennyi is, 12 verseny? Éppen ezért külső esélyeként kell számontartani minket.”
„Jönnek pályák, amelyek elvileg kedveznek az erősségeinknek, mint Magyarország vagy Szingapúr” – fejtegette Horner. „Más helyszínek nem annyira, de a csapat egyik fő erénye az, hogy extrémen sokoldalú, a stratégiánk mindig nagyon kreatív, a csapatmunkát pedig mindig különösen jól végezzük el. Éppen ezért mindkét bajnoki versenyben van még esélyünk, és egyértelmű, hogy az év ezen szakaszában még semmit nem írtunk le.”
A Red Bullt azonban várhatóan jobban fogja sújtana motorcsere miatti büntetés a szezon további részében, mint a Ferrarit vagy Mercedest. Ricciardo már több motorkomponens esetében a hátrasorolás határán áll: „Valószínűleg Hockenheim környékén fogunk büntetést kapni. Azt mindenképpen el akarjuk kerülni, hogy Magyarországon érjen minket, mert az egy kulcsfontosságú lehetőség lesz. A pályán, ahol kevésbé függünk a motorerőtől, remélhetőleg a győzelemért harcolhatunk” – tekintett előre a Magyar Nagydíjra.