Az idei évben eddig remekül teljesítő, gyári Renault Ausztriában nagy pofonba szaladt bele. A három topcsapat mögé egyértelműen feljöttek a negyedik helyre a konstruktőrök között, könnyedén verve a McLarent is. Zsinórban három, dupla pontszerzést követően viszont most nullázott Nico Hülkenberg és Carlos Sainz is, pedig most először használhatták a francia erőforrás időmérős üzemmódját.
„Egyértelmű, hogy nem ez volt a csapat fennállásának legjobb délutánja. Éreztem, hogy a motor elveszti az erőt, majd röviddel ezután el is füstölt, ami számomra a verseny végét jelentette. Carlos is szenvedett, valószínűleg a magasabb hőmérséklet miatt” – elemezte az Osztrák Nagydíj problémáit Nico Hülkenberg.
„A melegebb idő miatt nehezebb volt a gumikat életben tartani, nagyon erős szemcsésedés lépett fel. Nehéz és csalódást keltő futamon vagyunk túl, de most már előre kell tekintenünk és Silverstone-ra összpontosítanunk, hiszen néhány nap és máris ott versenyzünk” – tette hozzá a rutinos német.
„Komoly szemcsésedéstől szenvedtünk ma, meg kell vizsgálnunk ennek okát. Óriási volt a gumikopásunk mértéke, ráadásul az elszúrt második kerékcsere sem éppen segített, sajnos kicsúsztunk a pontszerzők közül. Egy hetet sem kell várni és máris visszatérhetünk a helyes útra. Nem látom akadályát annak, hogy újra a legjobb tízben legyünk, így pozitívan várom Silverstone-t” – tekintett előre a 12. helyen végző Carlos Sainz.
Cyril Abiteboul csapatfőnök elismerte, hogy rengeteg gonddal szembesült a Renault Ausztriában. Intenzív vizsgálatra van szükség a túlzott gumikopás és Nico Hülkenberg motorhibája okán is, amiről a francia szakember azt gyanítja, hogy a turbó szállt el a német autójában.