Régi adósságát látszik rendezni a francia gyártó. Eddig ugyanis az időmérő edzéseken komoly hátrányban voltak, mert nem rendelkeztek különleges, kvalifikációs beállítással a Renault-motorok. Ez Spielbergben másképp lesz, a franciák elismerték, innentől náluk is van parti mód.
Ebben a tekintetben erős késésben van a gyártó, ugyanis a Mercedes és a Ferrari régóta profitál a különleges, leginkább a Q3-ban használt beállításból, ezzel a speciális módozattal azonban Ausztriától kezdve a Renault partnerei is rendelkeznek. Érdekes lesz figyelni, leginkább a Red Bull teljesítményét szombat délután.
„Immáron mi is rendelkezünk kvalifikációs móddal és ugyanez igaz a partnereinkre (Red Bull, McLaren) is. Eddig csak egy kicsivel több teljesítményt tudtunk kisajtolni az időmérő edzéseken a motorból, de a mostani ugrás jóval látványosabb lesz” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója az Auto Motor und Sport szaklapnak.
Azt már korábban bejelentette a gyártó, hogy végre, több, mint egy év késést követően, teljesen új MGU-K komponenssel jelentkeznek, ami könnyebb és jobb elődjénél, vélhetően sokkal jobb megbízhatósági rátával. A kvalifikációs mód azonban nem ennek köszönhető, hanem a belső égésű motor alternatív programozásának.
A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko arra számít, hogy az úgynevezett parti mód nagyjából három tizedmásodperces javulást eredményezhet, Max Verstappen azonban óvatosabb. „Először várjuk meg, hogy lássuk, pontosan mennyit hoz a konyhára” – így a fiatal holland.