Van egy komponens a Renault Formula-1-es erőforrásaiban, ami a 2016-os bevetése óta változatlanul zakatol az autókban. Ez a bizonyos elem a kinetikus energiát visszanyerő MGU-K, ami két éves korához érve a száguldó cirkuszban már kőkorszakinak minősül. Természetesen mindvégig tisztában voltak ezzel a Renault mérnökei is, ám megbízhatósági problémák miatt egészen mostanáig tesztpadon időzött a hosszú ideje várt új verzió.
„Régóta várt fejlesztés ez, ami mostantól minden partnerünknek rendelkezésére áll. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy nem cserél mindenki az új specifikációra, pedig a régebbi MGU-K használata nagyobb kockázattal jár. Mindenesetre az a filozófiánk, hogy erről minden csapata maga dönt” – vázolta a helyzetet Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója. Talán meglepő lehet, hogy a fentiek tekintetében valaki tartózkodik a cserétől, ám azt is figyelembe kell venni, hogy a komponensből idén mindössze kettőt lehet felhasználni, a huszonegy futamos szezonnak pedig messze még a vége.
Az új alkatrész egyébként azt követően érkezik, hogy a gyáriak pilótája, Carlos Sainz a tegnapi Francia Nagydíj utolsó köreiben a régebbi MGU-K meghibásodását szenvedte el, hatodikról a nyolcadik helyre visszacsúszva emiatt. „Ez egy törékeny alkatrész, amelynek az érkező új verzióját szem előtt tartva tudatosan hosszabbítottuk meg az élettartamát” – folytatta Abiteboul. „Bár két körrel megkésve, de hétvégére érkezik a jobb teljesítményt nyújtó, megbízhatóbb és hatékonyabban csomagolt MGU-K.”