Annak ellenére, hogy ebben az évben tovább nehezedett a motorgyártók dolga, mivel négy helyett mindössze három erőforrás használható fel egy évad során büntetés nélkül, a jelek szerint a Scuderia mégis olyan egységgel állt elő, ami megbízhatóbb és jobb teljesítményt is nyújt a tavalyinál.
Bár csapatfőnöke szerint egy szinten van a három erőforrás, Lewis Hamilton testközelből figyelheti a rivális fejlődését és biztos benne, hogy immáron az olasz motorok a Mercedes fölé nőttek teljesítményben, míg a Renault némileg hátrányban van riválisaihoz képest. A téli szünetben Corrado Iotti vezetésével kemény munkát végeztek az olaszok, hogy tovább javítsanak az egység teljesítményén.
Nem kizárólag a végsebesség volt a lényeges, hanem hogy alacsony és közepes tempónál is harapjon a motor. „Szuper erőforrásuk van. A karosszériánk valószínűleg a topcsapatok közül a legjobb, de képtelen vagyunk megelőzni a Ferrarit. Mindig van plusz lóerejük ellenünk” – nyilatkozta a Globónak Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, amivel Helmut Marko főtanácsadó is egyetért.
A világbajnoki címvédő brit pilóta szintén úgy gondolja, a Scuderia rendelkezik jelenleg a legerősebb motorral. „Motorerő tekintetében kétségtelenül elénk kerültek, ez nem is vitás” – reagált Lewis Hamilton, a legnagyobb rivális Mercedes pilótája.
Az olaszok partnercsapatai is elégedetten dőlhetnek hátra, ami erőforrásaik teljesítményét illeti, ugyanis mind a Haas, mind a Sauber megkapja az idei, legújabb fejlesztésű Ferrari-motort, ami például utóbbi istállónak kifejezetten nagy előrelépést jelent.
„Mindig ugyanazt a verziót kapjuk a Ferrari-erőforrásokból, mint az anyacsapat, ez hatalmas különbséget jelent számunkra. A karosszériát is folyamatosan fejlesztgetjük, de tagadhatatlan, hogy a jó eredményeket azért szállítjuk, mert az idei, roppant erős motort kapjuk mi is” – ismerte el Frederic Vasseur, az Alfa Romeo Sauber csapatfőnöke.