Nem érkezett meg időben, a Kanadai Nagydíjra szánt új erőforrás a Mercedes részéről, melyet meg is éreztek az Ezüst Nyilak és partnereik, ugyanakkor Toto Wolff szerint ez még előnyt is jelentett. A Francia Nagydíjra azonban már elkészült a 2.1-es specifikáció, mellyel Lewis Hamilton dominálta a hétvégét és rajt-cél győzelmet aratott.
Amikor megkérdezték az osztrákot, hogy a Mercedes-motor újra a legerősebb-e, ekként válaszolt: „Ezt nagyon nehéz megmondani. Ha a puszta sebességet nézzük, akkor a versenyen Kimi volt a leggyorsabb, de talán egy más aero-beállítást használhatott. Egyébként úgy gondolom, hogy már nincsen számottevő különbség a három erőforrás között, a Renault, a Ferrari és mi is nagyjából ugyanazt tudjuk. Az egészet az döntheti el, hogy ki talál néhány apróságot, amivel nem kell kompromisszumot kötnie a megbízhatóság terén. Ez a legfontosabb. A szezon hátralévő része rendkívül szorosnak ígérkezik.”
A V6-os turbók bevezetése óta minden évben a Mercedes volt a mérce a többiek számára, de ahogy egyre közelebb zárkóztak a riválisok, egyre több megbízhatósági probléma ütötte fel a fejét. Nem volt ez másképp a hétvégi Francia Nagydíjon sem, s maga Wolff is tartott egy esetleges meghibásodástól: „Igen, egy új erőforrásra mindig elképesztően oda kell figyelni, minden egyes adat létfontosságú ilyenkor. A hat közül az egyik sajnos felmondta a szolgálatot vízszivárgás miatt. Elment a víznyomás, ezért állt ki a Force India. Mivel ez egy új motor volt, rendkívül óvatosnak kellett lennünk.”
Hétvégén az Osztrák Nagydíjjal folytatódik az F1 „mesterhármasa”, Toto Wolff pedig biztosan szeretné szülőföldjén győzelemre vezetni az istállót.