DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Wolff: A Ferrari, a Renault és a Mercedes ugyanolyan erős

A Mercedes istálló csapatfőnöke szerint mostanra elenyésző a különbség a három gyártó motorjai között, a megbízhatóság lesz az, ami eldöntheti a bajnoki cím sorsát.

Nem érkezett meg időben, a Kanadai Nagydíjra szánt új erőforrás a Mercedes részéről, melyet meg is éreztek az Ezüst Nyilak és partnereik, ugyanakkor Toto Wolff szerint ez még előnyt is jelentett. A Francia Nagydíjra azonban már elkészült a 2.1-es specifikáció, mellyel Lewis Hamilton dominálta a hétvégét és rajt-cél győzelmet aratott.

Amikor megkérdezték az osztrákot, hogy a Mercedes-motor újra a legerősebb-e, ekként válaszolt: „Ezt nagyon nehéz megmondani. Ha a puszta sebességet nézzük, akkor a versenyen Kimi volt a leggyorsabb, de talán egy más aero-beállítást használhatott. Egyébként úgy gondolom, hogy már nincsen számottevő különbség a három erőforrás között, a Renault, a Ferrari és mi is nagyjából ugyanazt tudjuk. Az egészet az döntheti el, hogy ki talál néhány apróságot, amivel nem kell kompromisszumot kötnie a megbízhatóság terén. Ez a legfontosabb. A szezon hátralévő része rendkívül szorosnak ígérkezik.”



A V6-os turbók bevezetése óta minden évben a Mercedes volt a mérce a többiek számára, de ahogy egyre közelebb zárkóztak a riválisok, egyre több megbízhatósági probléma ütötte fel a fejét. Nem volt ez másképp a hétvégi Francia Nagydíjon sem, s maga Wolff is tartott egy esetleges meghibásodástól: „Igen, egy új erőforrásra mindig elképesztően oda kell figyelni, minden egyes adat létfontosságú ilyenkor. A hat közül az egyik sajnos felmondta a szolgálatot vízszivárgás miatt. Elment a víznyomás, ezért állt ki a Force India. Mivel ez egy új motor volt, rendkívül óvatosnak kellett lennünk.”

Hétvégén az Osztrák Nagydíjjal folytatódik az F1 „mesterhármasa”, Toto Wolff pedig biztosan szeretné szülőföldjén győzelemre vezetni az istállót.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: