Az első kör harmadik kanyarjában Stoffel Vandoorne nem jól mérte fel a távolságot az előtte elforduló Pierre Gasly autójához képest és első vezetőszárnyával elég nagy ütést mért a Toro Rosso jobb hátsójára. A belga rögtön az első kör végén szárnycserére kényszerült, míg a francia autója onnantól kezdve nem volt az igazi, mert meghajlott a hátsó felfüggesztés.
Úgy tűnt, hogy végül minden nehézség ellenére is a kiesők miatt pontszerző helyen végezhet a fiatal francia, de a hajrában nem tudott a sérült autóval és az agyonhasznált abroncsokkal védekezni Alonso és a két Sauber támadásai ellen. Végül éppen lemaradt a legjobb tízről, tizenegyedikként intette le a kockás zászló.
„Hogy őszinte legyek, ez volt pályafutásom egyik legnehezebb versenye, mert már a harmadik kanyarban nekem jött Stoffel, emiatt meghajlott a hátsó felfüggesztésem. Olyan volt, mintha hátul a fél padlólemezem hiányzott volna, állandóan csak csúszkáltam, rengeteget harcoltam az autóval” – panaszkodott Pierre Gasly a Motorsport.com szakoldalon.
„Valahol még szerencsém is volt, hogy befejeztem a versenyt, nagyjából húsz alkalommal kis híján kicsúsztam, küzdöttem, hogy pályán tartsam az autót. Mindent beleadtam, de őszintén szólva sokkal inkább hasonlított egy ralikrossz versenyhez, mint Formula-1-hez, nagyon nehéz dolgom volt.”
Az első körös koccanásért Stoffel Vandoorne-t tartja felelősnek, de nem érzi, hogy bármi szándékosság lett volna benne. „Lance Stroll tőlem balra fordult el, viszont emlékeim szerint tőle balra, négy kerékkel a pályán kívül még ott ment Nico Hülkenberg is, nem volt elég széles a pálya. Szerintem Stoffel egyszerűen rosszul mérte fel a helyzetet. Tudom, hogy nem direkt csinálta, de az biztos, hogy nagyon erősen befolyásolta a teljes versenyemet” – tért ki az ütközésre Pierre Gasly.
Nagy valószínűséggel emiatt egy erős pontszerző helytől esett el a Toro Rosso-Honda. „Persze, hogy megéreztem a hatását, minden egyes kanyarban, állandóan megcsúszott az autó, ez pedig tönkretette az abroncsaimat. Nagy kár, mert Hamilton, Bottas és Ricciardo is kiesett, óriási esélyem lett volna a nyolcadik helyen célba érni, ha normál körülmények között vezethetek” – sajnálkozott az elveszett négy pont miatt Gasly.
Brendon Hartley esetében viszont nem tudják pontosan a kiesés okát, csak azt, hogy meghibásodott valami az autón. Könnyen lehet, hogy motorhiba, ami nem jó hír a Hondának, hogy a fejlesztett erőforrás a harmadik hétvégén harmadszor ment tönkre valamelyik autóban.