A Sauber újonc pilótája, saját bevallása szerint karrierje eddigi legjobb Formula-1-es futamát teljesítette Ausztriában, bár végzett már ennél jobb pozícióban is. Most azonban a gyenge rajthelyről való indulás és a verseny elején történt kicsúszása miatt nem sok jóra számíthatott, mégis óriásit harcolt és ez pontokat jelentett a végén.
Az időmérőn még a tizenharmadik leggyorsabbnak bizonyult, ám a sebességváltó cseréje miatt öt rajthelyet veszített (ebből egyet visszanyert azok után, hogy Fernando Alonso a bokszutcából rajtolt). A jó rajt után túl nagy rizikót vállalt és kicsúszott a kavicságyba, rengeteg időt veszítve a mezőny végére tudott csak visszakecmeregni.
A szinte reménytelen helyzetből azonban kitűnően visszakapaszkodott. Némi szerencsének (többen is kiestek előle) és a kemény munkának köszönhetően, ötvennégy kört pakolva a lágy abroncsokba, két ponttal lett gazdagabb. Ismét bizonyította, hogy kiváló tehetség és nem véletlenül gondolkodik szerződtetésén a Ferrari.
„Az első körökben hibáztam, ami rengeteg időmbe került, ezért nagy kár így utólag. A rajtnál még néhány hellyel előrébb jöttem, utána azonban teljesen visszaestem a mezőny végére, így nehéz feladat állt előttem, hogy annyi pozíciót visszahozzak, hogy elég legyen a pontszerzéshez” – idézte vissza az Osztrák Nagydíj kezdetét Charles Leclerc.
„Utána azonban, alighanem idei legjobb versenyemet futottam. Izgalmas napon vagyok túl. Rengeteg akciót láthattunk a futam során és több remek előzést is bemutattam (annak ellenére, hogy Lewis Hamilton azt jósolta, szinte nem is lesz előzés a versenyen), rendkívüli módon élveztem a vezetést ezen a napon” – dicsérte teljesítményét a végül 9. helyen befutó monacói pilóta.
„Kockázatos stratégiát vállaltunk be, mivel már igen korán feltettük a lágy keveréket, a verseny végére pedig már rettenetesen elkoptak a hátsó kerekek, nagyon nehéz volt. De megint sikerült két ponttal gazdagodnom” – tette hozzá Leclerc.
A Sauber megmagyarázta, miért cserélt helyet az utolsó körben a két pilóta a 9. és 10. helyen. Eredetileg Leclerc volt előrébb, de Gasly megelőzése után úgy tárgyalták meg a rádión, hogy a frissebb abroncsokkal rendelkező Ericsson megpróbálja elkapni a nyolcadik helyért Fernando Alonsót. Mivel nem sikerült igazán közel kerülnie a spanyolhoz, a megállapodás értelmében a svéd visszaadta csapattársának a kilencedik pozíciót. Így végzett végül Leclerc két, Ericsson pedig egy pontot érő helyen, ami újabb remek eredmény a svájci istállónak.