A rajtnál Vettel vezetése nem került veszélybe, Verstappen viszont a várakozásoknak megfelelően rögtön támadást indított az előtte álló Bottas ellen. Egyikük sem engedett az első kanyarkombinációban, és a finnek végül sikerült megőriznie a pozícióját. Az első hatosban így is történt egy helycsere, Ricciardo lerajtolta Raikkönent az ötödik helyért.
Az első kört nem úszta meg a mezőny egy látványos baleset nélkül, amely során Brendon Hartley Toro Rossója a levegőbe repült, miután Lance Stroll az 5-ös kanyar közepén a falhoz szorította. A kanadai úgy érezte, hogy már az eset előtt is hátsó defektet hordozott a Williamse, ezért fordult szélesen, nem hagyva helyet az optimistán próbálkozó új-zélandinak. A két autó egymás társaságában csúszott ki a bukótérbe, mindketten épségben megúszták a nagy bukást, ami Strollnak hazai pályája, Hartley-nak pedig veszélyben lévő ülése miatt jött kellemetlen pillanatban.
Természetesen biztonsági autó jelenléte mellett zajlott a takarítás, majd az újraindítást követően Perez és Sainz célegyenes végi koccanása borzolta a kedélyeket, a „bírók sípja” azonban érintetlen maradt, hiába követelt a pályára visszatalálva több pozíciót is vesztő mexikói kissé túlzóan fekete zászlós kiintést Sainznak.
Vettel el tudott húzni Bottastól, lépésenként kiépítve nagyjából négy másodperces előnyt az első körökben. A verseny egyetlen bokszkiállást hozott az élmezőny tagjainak, így a hiperlágyakon rajtoló Red Bullok taktikája sem volt olyan nagyon különböző a Ferrarikétól és a Mercedesekétől, hiszen mindannyian szuperlágyakra – az itteni legkeményebbekre – váltottak ezt követően. Az nem volt meglepő, hogy Verstappen és Ricciardo már a 16-17. körben megejtették kerékcseréjüket, az viszont már inkább, hogy Hamilton is csatlakozott hozzájuk ekkor. A láthatóan, és a rádióban hallhatóan szenvedő britnek a hajtáslánc hűtésével volt gondja, amit a szerelők próbáltak is kezelni a bokszkiállás néhány másodperce alatt. A Mercedes britje azonban eközben elveszített egy helyet Ricciardóval szemben.
Az élboly másik három tagja, Raikkönen, Bottas és Vettel nagyjából még egyszer ennyi kört vártak a maguk kerékcseréjével, s ekkor azt lehetett izgatottan figyelni, hogy vajon a Ferrari finnjének is sikerül-e Hamilton előtt kihajtani a bokszból, végül viszont ez éppen hogy nem jött össze.
A Montrealtól megszokotthoz képest eseménytelenül zajló verseny következő emlékezetes pillanatát az hozta, amikor Fernando Alonso a 42. körben a kipufogó meghibásodása miatt kénytelen volt feladni a futamot a 11. helyről – a 300. nagydíjhétvégéjét ünneplő spanyol korábban Charles Leclerc-rel vívott szoros csatát.
Vettel elsősége egy pillanatig sem volt veszélyben, és amikor előnye három másodperc körülire csökkent a lekörözések miatt, a mögötte érkező Bottas elmérte a féktávot és látványos hibát vétett Sainz megkerülése alatt, amivel két másodpercet veszített, onnantól pedig már nem is tudott közeledni a némethez.
Így futottak be végül, a hétvége gyorsabbik Red Bull-pilótája, Verstappen végzett a harmadik helyen Ricciardo és Hamilton mögött. A Mercedes britje visszafogottan teljesített legsikeresebb pályáján, és először ért úgy célba Montrealban, hogy nem állt dobogóra.
Vettel pedig 2013-at követően másodszor nyerte meg a Kanadai Nagydíjat, ezzel egyetlen ponttal visszavette a vezetést az egyéni tabellán Hamiltontól. A Ferrari számára is különleges volt ez a győzelem, 2004 óta először szólhatott nekik az olasz himnusz Montrealban.
Raikkönennek végül a hatodik hely jutott, a további pontszerző helyekre pedig Hülkenberg, Sainz, Ocon és Leclerc jöttek még be.
A verseny végeredménye: