És ha ennyi nem lenne elég, az amerikai Formula-1-es gárda régebbi elemekkel sincs elhalmozva, ennek tetejében ráadásul a két különböző csomag alkatrészei csak körülményesen használhatóak együtt. A Haas a kockázat mellett is a frissített csomag bevetése mellett döntött, amely az továbbfejlesztett padlólemez mellett új első szárnyat és barge boardot (a két oldalsó hűtőnyílás előtti elemet) takarja. Mindezt Günther Steiner saját maga árulta el a Kanadai Nagydíj előtt. „Finoman szólva is híján vagyunk a tartalék alkatrészeknek, de még ezt figyelembe véve is elhoztuk a csomagot. Ezt meg kellett lépnünk, különben hátrányban maradunk. Mindenki tisztában van a helyzettel, amiből megpróbálunk minél többet kihozni. Ezen a hétvégén nincs ütközés!” – vázolta a körülményeket.
„ Az utóbbi időben több balesetünk is volt - ami senkinek nem hiányzik -, így a régi alkatrészekkel sem állunk valami jól. Miközben ezeket pótoltuk, folyamatban volt a fejlesztett alkatrészek legyártása is, így jelen pillanatban egyik csomagból sem rendelkezünk elég tartalékkal. Ilyen az élet.”
Steiner szerint a színfalak mögötti munkálatokon még jelentősen gyorsítaniuk kell, ha egy szinten akarnak lenni a többi csapat fejlesztési és gyártási tempójával. „Gyorsulnunk kell, minden gyártási folyamatnak hatékonyabbá kell válnia” – magyarázta. „A tervezéstől kezdve a strukturális analízisen keresztül a legyártásig bezárólag hat-nyolc hétbe telik egy aerodinamikai alkatrész elkészítése. Ebből két hetet kell lefaragnunk, hogy a többiek szintjére érjünk. Ez a tapasztalatunkon múlik, keresztül kell mennünk egy tanulási fázison.”
A csapat hétvégén bevetett újításai bár az autó szinte teljes első felét érintik, Steiner kordában tartja elvárásait. „Mindig óvatos vagyok a fejlesztésekkel kapcsolatban, ugyanis eddig még nem láttam olyan autót, amely a szezon közepén táltosodott volna meg. Bár sosem lehet tudni, hiszen nincs mihez hasonlítanunk, de gyorsulást várunk a csomagtól” – zárta gondolatait Steiner.