Gyakorlatilag minden gyártó Montrealra időzítette teljesen új, fejlesztett erőforrásának éles bevetését, ez az idény hetedik versenyhétvégéje. A hírek szerint a Hondánál találták a legtöbb plusz lóerőt, de a Ferrari és a Renault is új egységgel jelentkezik – igaz, Adrian Newey szerint a frissített francia erőforrás nem hoz valami sokat, maximum egy tizedet, amit ráadásul a Red Bull nem is biztos, hogy megkap.
A Mercedes szerda este hozta nyilvánosságra, hogy mégsem használják még Kanadában a fejlesztett egységeket, mivel az utolsó tesztnél megbízhatósági aggályok léptek fel. A következő állomás Kanada után Franciaország lesz, ott már mindenképpen szeretnék a gyári és a partneristállók autóiba szerelni az erősebb erőforrásokat.
Addig viszont jobb híján továbbra is azt kell használniuk, amivel az évadot elkezdték. Éppen ettől fél Lewis Hamilton is, hogy ez súlyos lóerő-veszteséget jelent majd a Ferrarival szemben, egyrészt a fejlesztés elmaradása, másrészt a sokat használt aggregát már egyértelműen gyengül egy újhoz képest.
Ez Kanadában sokat jelenthet, ahol sokat állnak a gázon a versenyzők. „Ez egy gyors pálya, ezért terveztük ide a cserét és egyértelműen sokat segített volna. A srácok nagyon keményen dolgoztak, de meg kellett hozniuk azt a fájdalmas döntést, hogy ide még nem hozzuk el a frissítést és megpróbáljuk végigcsinálni anélkül. Igaz, ez azzal fog járni, hogy teljesítményünk nem lesz éppen a legjobb” – nyilatkozta Lewis Hamilton a Sky F1-nek.
Mivel a Ferrari és a Renault (és a Honda) is új egységekkel jelentkezik, a világbajnoki éllovas pesszimistán tekint a montreali esélyekre. „Ha a riválisok mind bevetik fejlesztett, új motorjaikat, akkor elnézve azt, mennyire szoros a küzdelem, nem leszünk harcban a győzelemért” – panaszkodott a négyszeres világbajnok.
„Ez egy sok lóerőt igénylő pálya, az erőforrások pedig a használat során folyamatosan gyengülnek. Nagyon bízom a megbízhatóságunkban, ez már a hetedik versenye lesz a motorunknak, eléggé aggódom, hogy elérek-e a verseny végéig. Nyilván, azért vagyok itt, hogy nyerjek, de a többieknek most előnyük lesz. A Ferrari eddig is bivalyerős volt az egyenesekben, most még nyerhetnek egy-két tizedet. Érdekes lesz figyelni, hogy partiban leszünk-e velük, vagy sem. Mindenképpen előnyből indul a Ferrari” – tette hozzá Hamilton, aki a pályán, vezetői tudásával igyekszik kiegyenlíteni a várható erőhátrányt.