Eddig sem tartották gyenge versenyzőnek a rutinos ausztrált, de idén alaposan megemelkedett az ázsiója. Különösen igaz ez múlt vasárnap óta, amikor is komoly mértékben meghibásodott autóval autózott több, mint ötven kört, mégis megőrizte a vezetést, így megnyerte a futamot. Szerencséjére, mindez Monte-Carlóban történt, de így is Michael Schumacher 1994-es bravúrjához hasonlítják teljesítményét.
A tavalyi év végén a szakemberek arra számítottak, hogy Max Verstappen lemossa csapattársát idén és a világbajnoki címért is harcban lehet. Ehhez képest a fiatal, ám már negyedik F1-es idényében járó holland hibát hibára halmozott az idény első hat futamán, így jócskán lemaradt a másik Red Bull mögött a pontversenyben, ráadásul kritikák kereszttüzébe is került.
Helmut Marko, a bikák főtanácsadója úgy véli, Daniel Ricciardo még mindig simán megnyerheti a 2018-as világbajnoki címet, bár jelenleg, győzelmei ellenére is 38 pontos hátrányban van az éllovas Lewis Hamilton mögött és köztük van még az idén szintén erős formát mutató Sebastian Vettel is.
Ricciardo Kínában és Monacóban futamgyőzelmet ünnepelhetett (ugyanúgy két sikere van, mint Hamiltonnak és Vettelnek), de a maradék négy nagydíjon mindössze huszonkét egységgel gyarapította pontszámát. A bahreini és az azerbajdzsáni nullázás nélkül ott lihegne Hamilton nyakán, talán még előtte is lehetne, legalábbis a főtanácsadó szerint.
Kérdés, hogy valóban megkapja-e a fejlesztett Renault-erőforrást az RB14 is, vagy taktikai okokból egyelőre elhalasztják annak használatát. Szintén tartani lehetett attól, hogy a nem működő MGU-K-t cserélni kell Ricciardo autójában, ezzel pedig automatikusan súlyos rajtbüntetésben részesülne az ausztrál, mivel Kínában egyszer már cserélni kellett a teljes erőforrást nála.
„Úgy tűnik, Montrealban még megússzuk a rajtbüntetést. De eljön majd az a pont valamikor a következő versenyeken, amikor már nem sikerül és visszasorolnak minket a rajtrácson. A fejlesztett erőforrás használatával jóval kevesebb problémára számítunk” – nyilatkozta Helmut Marko.
„Nagyszerű autónk van, a barcelonai fejlesztések tökéletesen beválnak, az alkotja az alapját a további frissítéseknek. Ricciardo esélyei? Ha nincs a bahreini technikai problémája és a bakui incidense a csapattárssal, akkor Daniel teljesen ott lenne a pontverseny elejében” – tette hozzá az energiaitalosok főtanácsadója.
Christian Horner csapatfőnök számításai szerint 65 pontot dobott már el idén a két pilóta ilyen-olyan okokból, ami a konstruktőri bajnokságban érinti érzékenyen az osztrákokat. Ebből egy hiba írható egyértelműen Ricciardo számlájára, amikor a Spanyol Nagydíjon megperdült a biztonsági autós időszak végén, bár legjobb esetben is csak egy-két pozíciót javíthatott volna ötödik helyén.