1994 különleges év volt, sajnos többnyire nem a jó, hanem a negatív aspektusok jutnak eszünkbe arról a szezonról. Ayrton Senna tragikus halála Imolában, a Benetton istálló szabálytalan húzásai, a világbajnoki éllovas, fiatal német kétversenyes eltiltása, valamint az adelaide-i ütközés Damon Hill-lel.
A szabályváltozások miatt a korábbi években uralkodó Williams istálló visszaesett, Adrian Newey főtervező is utólag elismerte, hogy nagyon nehezen vezethető autó került ki a keze alól, a Benettonnal viszont Michael Schumacher brillírozott és zsinórban megnyerte az első négy versenyt.
Meglehetett volna az ötödik is, ám a Benetton-Fordnál az első tankolás alkalmával műszaki hiba lépett fel. Sebességváltója ötös fokozatban ragadt, a versenynek pedig még több, mint a fele hátra volt. Ilyen helyzetben a legtöbb versenyző valószínűleg újra a bokszba hajtott volna, kiszáll az autóból és feladja a versenyt.
Nem úgy Michael Schumacher, aki a létező legjobban alkalmazkodott a helyzethez. Ugyan az addig élen álló pilóta köridői jelentősen romlottak, de az autó üzemképes volt, a később hétszeres világbajnokká váló pilóta pedig bebizonyította klasszisát. Ötösben is egyre jobb tempót diktált és bár a későbbi győztes Damon Hill utolérte és megelőzte, senki más nem tudott elé kerülni.
Leginkább a második tankolásánál kellett izgulnia, ugyanis álló helyzetből kellett ötös fokozatban elindulnia. Probléma nélkül, a kuplunggal a legjobban játszva teljesítette a feladatot és második helyen zárta végül a futamot. Alighanem, ez volt Michael Schumacher pályafutásának egyik legértékesebb második helyezése, a mai napig csodálják a szakemberek azt, amit 1994-ben, Barcelonában (ahol sokkal inkább lehet előzni, mint Monacóban), ötösben ragadt sebességváltóval nyújtott.
Ehhez mérhető némileg Daniel Ricciardo produkciója múlt vasárnap, amikor és két sebességi fokozatot elveszítve, nem működő MGU-K-val is megőrizte vezető helyét és megnyerte a Monacói Nagydíjat.