DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Miről árulkodik a Mercedes, Ferrari és Red Bull versenyszimulációja?

Mind a három nagycsapat lefutott egy teljes versenyszimulációt a csütörtöki tesztnap folyamán Barcelonában: a köridők elemzéséből a Mercedes jelentős előnye szűrhető le.

Évről évre, minden teszten hallhatjuk a bölcsességet: a leggyorsabb körökből nem szabad kiindulni. Sebastian Vettel 1:17,182-es pályacsúcsot autózott csütörtökön. Önmagában a tempó lenyűgöző, csakhogy nem tudtuk összehasonlítani a Mercedesszel: a címvédő csapat eddig nem használta a leggyorsabb, hiperlágy abroncsot, sőt elmondásuk szerint nem is fogják a tesztelés során. A hiperlágy ugyanis olyan kis szerepet kap várhatóan a szezon folyamán, hogy nem is készleteztek belőle Barcelonára.

Ami a harmadik nagycsapatot, a Red Bullt illeti: ők egy nappal korábban, szerdán próbálták ki a hiperlágyat, melyen a csapat 0,9 másodperccel lassabbnak bizonyult, mint később a Ferrari. Ugyanakkor még Sebastian Vettel is figyelmeztetett: ne induljon ki senki a teszten látott időeredményekből, „vannak fontosabb dolgok egy körnél.”



Egy jobb fogódzkodó lehet a versenyszimuláció: csütörtökön mind a három nagycsapat lefutott egyhuzamban egy-egy versenytávot, a Mercedes Valtteri Bottasszal délelőtt (67 kör), a Ferrari Sebastian Vettellel (65 kör), valamint a Red Bull Max Verstappennel délután (63 kör). A szimulációk két bokszkiállással zajlottak: Bottas és Verstappen mindhárom etapban közepes abroncsot használt (a gumiszabályok miatt ez valódi futamon nem lenne lehetséges) Vettel kezdésként szuperlágyat, aztán kétszer közepest.

Persze akárcsak a teszt többi tevékenysége, a versenyszimuláció is rendelkezik bizonytalan pontokkal: nem ismert, mennyi üzemanyagot szállítottak az autók, milyen alkatrészeket teszteltek közben, elvették-e a gázt, hogy ne árulják el a valódi tempót. Mindenesetre a külföldi Formula-1-es sajtó szinte minden képviselője, amely a szimulációkkal foglalkozott, azt a következtetést vonta le, hogy a Mercedes 67 köre összességében jóval gyorsabb volt, mint a Ferrarié vagy Red Bullé.

Bottas tempója már a legelső etapban erősebb volt Vettelénél, annak ellenére, hogy közepes abroncson haladt szuperlággyal szemben: 1:22 eleji és közepi köröket autózott stabilan, miközben Vettel a puhább keverékkel nem gyorsult 1:23 alá. Verstappen jobb körei ugyancsak közepesen az 1:23-as szint határán ingadoztak.

A második etapban azonos abroncson hasonló volt a három autó teljesítménye – kis előnnyel a Mercedes oldalán –, de a harmadikban ugyancsak szembetűnő volt a különbség. Bottas 1:19 közepi körei mellett Vettel általában 1:21,0 környékén autózott, igaz, utolsó mért körében ő is teljesített egy 1:19 végi időt.  Verstappen Vettelhez hasonló köröket teljesített, de ő valamelyest ingadozóbban, leggyorsabb ideje pedig 1:20,4-re volt elég.

A Mercedes a versenyszimuláció egyes pontjain egy másodpercnél is gyorsabb volt a riválisoknál hosszabb távon, míg a Ferrari csak egy kevéssel járt a Red Bull előtt. Természetesen – mint Vettel utolsó köre is sejteti – bármelyik csapat takargathatta előnyét.

A három csapat versenyszimulációja körökre bontva:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: