Az első, négynapos teszt során a halo előnyei mellett a hátrányai is kezdtek kidomborodni. Bár eleinte Valtteri Bottas és Carlos Sainz is úgy gondolta, semmi gond nem lesz a fejvédelemmel, mivel a pilóták nagyon gyorsan hozzászoknak, hogy van a fejük felett valami, valamint, hogy kicsit rosszabbul látnak ki a versenyautóból.
Nagyjából megbékélt már ezzel a mezőny (a rajongók kevésbé, mert esztétikailag rettentően rosszul mutat az autókon, az tény), ugyanakkor Barcelonában új típusú problémák jöttek elő. Pierre Gasly overallja bánta a ki- és beszállási procedúrákat, több helyen kiszakadt, mivel nehéz a versenyautóból történő kiszállás, illetve az abba való beszállás, mert nem kapaszkodhatnak bele a fejvédelmi eszközbe, ugyanis azon is kis aerodinamikai elemek foglalnak helyet, amik ettől elferdülnének, vagy elhajlanának.
Carlos Sainz a kezdődő esőben tapasztaltakra panaszkodott, az eddigiekkel szemben ugyanis a sisak plexijére nem jutottak el az esőcseppek, a halo felfogta őket, így sokkal nehezebben ítélheti meg a pilóta, hogy milyen mértékű csapadék kezdődött el. Kevin Magnussen, a Haas pilótája pedig továbbra is zavarónak, undorítónak és nyugtalanítónak tartja az eszközt. A dán attól tart, bizonyos kanyarokban, mint például az Eau Rouge, igenis gondot okozhat.
„Gusztustalan és hihetetlenül zavaró. Nehéz beszállni tőle az autóba, ahogy nehéz kiszállni is belőle. Nehéz kivenni és visszatenni a kormányt, kényelmetlen és idegesítő az egész” – panaszkodott Kevin Magnussen a Motorsport.com szaklapnak. A fiatal dán elmondta, a rajtlámpákat biztosan normálisan fogják látni, de lesznek kanyarok, ahol zavarhatja a látásban a pilótákat.
„Az Eau Rouge nem egyszerű. Amikor beérünk a kanyarba, semmi gond, mert oldalra nézünk. Ugyanakkor, amikor gyorsan kell irányt váltani, mint például sikánoknál, az első oszlopnál rövid ideig nem látunk majd semmit, ahogy fordítjuk a fejünket. Az Eau Rouge pedig probléma lehet, ha valakit követünk. Ha a kanyar tetején hibázik, mi pedig a kanyar közepén járunk, nem fogjuk látni. Nem tudunk majd arról, ha esetleg falnak ment valaki”.
„Hasonló kockázatot érzek Austinban az egyes kanyar kapcsán is, ahol a pálya jelentős mértékben emelkedik. Meglátjuk, hogy lesz ez” – emelte ki a Haas dán pilótája. Akkor a megoldás az IndyCar által tesztelt pajzs lenne? „Kicsit szebben néz ki, de annak sem vagyok éppen a rajongója. Jobb, mint az általunk használt halo, de azt gondolom, inkább semmi sem kellene. Álláspontom szerint a Formula-1 egy nyitott versenyautó, nem kellene bezárni. Szerintem ez nem tesz jót a Formula-1-nek” – fogalmazott Magnussen.