DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A halo gondot okozhat az Eau Rouge-ban

A 2018-tól kötelező fejvédelem egy szükséges rossz a biztonságért. Legtöbben már megszokták, de számos negatívum is előjött az eszközzel. Van, aki szerint lesznek kanyarok, amikben baj lehet.

Az első, négynapos teszt során a halo előnyei mellett a hátrányai is kezdtek kidomborodni. Bár eleinte Valtteri Bottas és Carlos Sainz is úgy gondolta, semmi gond nem lesz a fejvédelemmel, mivel a pilóták nagyon gyorsan hozzászoknak, hogy van a fejük felett valami, valamint, hogy kicsit rosszabbul látnak ki a versenyautóból.

Nagyjából megbékélt már ezzel a mezőny (a rajongók kevésbé, mert esztétikailag rettentően rosszul mutat az autókon, az tény), ugyanakkor Barcelonában új típusú problémák jöttek elő. Pierre Gasly overallja bánta a ki- és beszállási procedúrákat, több helyen kiszakadt, mivel nehéz a versenyautóból történő kiszállás, illetve az abba való beszállás, mert nem kapaszkodhatnak bele a fejvédelmi eszközbe, ugyanis azon is kis aerodinamikai elemek foglalnak helyet, amik ettől elferdülnének, vagy elhajlanának.

Carlos Sainz a kezdődő esőben tapasztaltakra panaszkodott, az eddigiekkel szemben ugyanis a sisak plexijére nem jutottak el az esőcseppek, a halo felfogta őket, így sokkal nehezebben ítélheti meg a pilóta, hogy milyen mértékű csapadék kezdődött el. Kevin Magnussen, a Haas pilótája pedig továbbra is zavarónak, undorítónak és nyugtalanítónak tartja az eszközt. A dán attól tart, bizonyos kanyarokban, mint például az Eau Rouge, igenis gondot okozhat.

Magnussen szerint több olyan kanyar is van, ahol nem látnak majd a halo miatt


„Gusztustalan és hihetetlenül zavaró. Nehéz beszállni tőle az autóba, ahogy nehéz kiszállni is belőle. Nehéz kivenni és visszatenni a kormányt, kényelmetlen és idegesítő az egész” – panaszkodott Kevin Magnussen a Motorsport.com szaklapnak. A fiatal dán elmondta, a rajtlámpákat biztosan normálisan fogják látni, de lesznek kanyarok, ahol zavarhatja a látásban a pilótákat.

„Az Eau Rouge nem egyszerű. Amikor beérünk a kanyarba, semmi gond, mert oldalra nézünk. Ugyanakkor, amikor gyorsan kell irányt váltani, mint például sikánoknál, az első oszlopnál rövid ideig nem látunk majd semmit, ahogy fordítjuk a fejünket. Az Eau Rouge pedig probléma lehet, ha valakit követünk. Ha a kanyar tetején hibázik, mi pedig a kanyar közepén járunk, nem fogjuk látni. Nem tudunk majd arról, ha esetleg falnak ment valaki”.

„Hasonló kockázatot érzek Austinban az egyes kanyar kapcsán is, ahol a pálya jelentős mértékben emelkedik. Meglátjuk, hogy lesz ez” – emelte ki a Haas dán pilótája. Akkor a megoldás az IndyCar által tesztelt pajzs lenne? „Kicsit szebben néz ki, de annak sem vagyok éppen a rajongója. Jobb, mint az általunk használt halo, de azt gondolom, inkább semmi sem kellene. Álláspontom szerint a Formula-1 egy nyitott versenyautó, nem kellene bezárni. Szerintem ez nem tesz jót a Formula-1-nek” – fogalmazott Magnussen.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: