Eleinte nagy volt a morgolódás Formula-1-es berkekben mind a versenyzők, mind az istállók részéről a kötelezően bevezetett fejvédelemmel kapcsolatban. Abban majdnem mindenki egyetértett, hogy esztétikailag rendkívül ronda látványt nyújt az új komponens, ám lassacskán uralkodóvá vált a biztonsági szempont.
A Renault fiatal, spanyol pilótája is azok közé tartozik, akik szerint fontos a biztonsági szint növelése a Formula-1-ben, a halo pedig rendkívül fontos, mivel a fej továbbra is a leginkább sebezhető pontja egy versenyzőnek a Formula-autókban. A tavalyi variációkhoz képest, Sainz szerint már most sokkal elfogadhatóbb a kinézet, a pilóták pedig igen gyorsan megszokják majd.
Alig néhány nap múlva kezdődik a téli tesztek első felvonása Barcelonában, az ifjú spanyol szerint az idénynyitóra már senkinek nem is lesz furcsa a halo. „Úgy vélem, ez egy hatékony védelmi eszköz. Nekünk, pilótáknak hozzá kell majd szoknunk, de szerintem a tesztelés alatt nagyjából húsz kör elég is lesz ehhez” – nyilatkozta Carlos Sainz.
De vajon hogy állnak hozzá a karosszériáért felelős mérnökök? „A teszt során a mérnökök láthatják majd, milyen hatással van az aerodinamikára. A gyárban láttam, ahogy a szélcsatornában vizsgálták a halo hatásait, de természetesen a pályán is látnunk kell, hogyan viselkedik. Az autóba beépítve már nem gondolom, hogy olyan rosszul néz ki a halo. Mindannyian meg fogjuk szokni, szerintem ez igen gyorsan meg is történik majd” – tette hozzá a Renault spanyol versenyzője.
Tény, hogy az eddig bemutatott autókon (különösen a Renault-n) már közel sem néz ki annyira borzalmasnak a fejvédelem, mint a tavalyi variációk.