Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Pirelli számításai alapján 2016-hoz képest 2017-ben közel felére csökkent a helycserék száma a Formula-1-ben. A drasztikus visszaesésért a tavaly bevezetett aerodinamikai módosítások és az autók szélesebbé tétele is felelős, de azt sem szabad elfelejteni, hogy az F1 közel egy évtizedig tudatosan alkalmazott olyan aerodinamikai szabályokat, amelyek az előzéseket segítették elő. Bár a megoldás működött, a versenyautók esztétikailag hagytak maguk után kívánnivalót. A Liberty Mediát ezen akart változtatni, ami be is jött, de a szépségnek meg kellett fizetni az árát. A Pirelli főnökének azonban van egy ötlete, hogyan javíthanának viszonylag könnyen a visszaesett helycserék számán.
„Személyes véleményem az, hogy kevesebb aerodinamikai és több mechanikai tapadásra van szükség” – fejtette ki álláspontját Mario Isola az F1 Fanaticnak. „Megnövekedet mechanikai tapadással az előzéseket segítenénk elő. A pilóták egymást követve így kevesebb leszorítóerőt veszítenek, közelebb kerülhetnek egymáshoz, és az előzés is könnyebbé válik. A jövőben szeretném, ha ilyen irányba mennénk el.”
A 2017-ben behozott aerodinamikai változtatásokkal kétségtelen, hogy nehezebbé vált a szélárnyékban haladó versenyzők dolga, hiszen a technikák jelentősen érzékenyebbek lettek a „piszkos levegőre”, vagyis az autók mögött kavargó légáramlatokra. Ez a gumikra is nagyobb terhet ró, de ezt a Pirelli igyekezett orvosolni.
„A megnövekedett hőmérséklet miatt a gumi is jobban kopik. A csúszkálástól emelkedik a hőmérséklet, a túlhevülő abroncs pedig teljesítményt veszít. A tavaly bemutatott új gumicsaládunkkal nagy lépést tettünk előre – új anyagokat használtunk fel, amelyekkel vissza tudtuk fogni a túlmelegedés mértékét. Most már hiába növekszik meg a gumi felületi hőmérséklete, a keverék továbbra is képes jó tapadást biztosítani” – magyarázta Isola.