A Haas a 2016-os és 2017-es évben is a konstruktőri bajnokság nyolcadik helyén végzett, míg a Force India mindkétszer negyedik lett, tavaly története során a legtöbb ponttal. Magnussen számára ez bizakodásra ad okot, továbbá megjegyezte, hogy a silverstone-i székhelyű alakulat debütáló éveiben – 2008-ban és 2009-ben – tizedik és kilencedik helyen zárt.
„Magabiztos vagyok a téren, hogy tovább tudunk fejlődni, és meg tudjuk mutatni, hogy a kis csapatok is képesek jól szerepelni. A Force India is megmutatta. Ha megnézzük a Force India első két szezonját a Formula-1-ben, láthatjuk, hogy új alakulatként eddig jobbak vagyunk, ez jót jelent, és úgy vélem, a csapat a megfelelő irányba halad.”
Miközben a Haas a semmiből indult a 2016-os szezonban a NASCAR-csapattulajdonos Gene Haas vezérletével, addig a Force India a Vijay Mallya által megvásárolt korábbi Jordan, Midland és Spyker csapatokból nőtte ki magát. Az amerikai gárda kapcsán azonban nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy kezdetektől élvezik a Ferrari technikai támogatását.
Az eredményességet tekintve a Force India szerzett egy pole-pozíciót és egy második helyet a második F1-es évében a Belga Nagydíjon, míg a Haas a top6-ban zárt első két futamán, és azóta csak egyszer sikerült ezt megismételniük. Ami az amerikaiak pilótafelállását illeti: Grosjean a Lotust hagyta ott a Haas kedvéért 2016-ban, míg Magnussen a Renault-tól távozott, hogy egy évvel később csatlakozzon jelenlegi foglalkoztatójához.
Annak ellenére, hogy a francia csapat azóta három helyet tudott javítani a konstruktőri összetettbeli pozíciójukon, Magnussen hiszi, hogy itt megtalálta a helyét, és számukra reális cél lehet, hogy 2018-ban felvegyék a kesztyűt a Renault-val. „A Renault nagyon jó munkát végez, de jól érzem magam itt, és úgy vélem, hogy tudunk javulni és felvenni a harcot a Renault-val 2018-ban, ha minden a terveink szerint alakul.”