A brit istállónál megelégelték az eredménytelenséget, és 2018-ban már nem a Hondával folytatják a munkát. A Renault-val állapodtak meg, ám kérdés, ez jó döntés-e, hiszen a Ferrari és a Mercedes erőforrása az utóbbi években jóval erősebb a franciákénál.
Toto Wolff most olyan nyilatkozatot tett, miszerint a németek még arra is hajlottak volna, hogy ismét a wokingiakkal dolgozzanak együtt, ha a csapat előbb kimondja a Hondával való szakítást: „Akartunk motort adni a McLarennek, a probléma az volt, hogy túl sokáig húzódott a dolog, és nincs meg a struktúránk és a kapacitásunk, hogy támogassuk őket 2018-ra. Egyszerűen túl későn jött ez az egész.”
„Sosem zárjuk ki a többiek támogatását, ezért a McLaren is egy olyan csapat, aki a partnerünk lehet a jövőben” - folytatta a Mercedes csapatfőnöke azzal, hogy a jövőben még láthatunk McLaren-Mercedest az F1-ben.
A Red Bullra viszont nem mondható el, hogy esélyes lenne a németek erőforrására. Wolff szerint éppen az energiaitalos alakulat hozzáállásával van gond, akik az utóbbi években többször hangsúlyozták, hogy a Renault erőforrása miatt vannak hátrányban a Mercedeshez képest. „Pontosan az ilyen állítások miatt nem akarunk velük kapcsolatba lépni, amikor ennyire nem tüntetik fel jó színben a jelenlegi partnerüket! A Formula-1-ben, csakúgy mint az életben, van magánélet és üzleti élet. Ez az egész a kompromisszumokról, és a partnereink erősségeinek és gyengeségeinek méltányolásáról szól, és ezzel együtt jár egymás kisegítése is.”
„A Mercedes kultúrájára nagyon igaz a fenti mondat, és ez tett minket sikeressé az elmúlt néhány évben. A tisztelet rendkívül fontos az értékeink között, és a partnereink és a közöttünk lévő kapcsolat is ezen alapul” - zárta nyilatkozatát Wolff.