Ezúttal az egyik leghitelesebb nemzetközi forrás, a Motorsport közölte kész tényként, hogy a wokingi istálló és a japán motorgyártó nemrég véglegesen is megegyezett az év végi szakításról, ezzel egy időre biztosan szünetel a múltban közösen nagy sikereket elérő két cég együttműködése, amely harmadik évéig egyetlen dobogót sem termelt, ám rajtbüntetést, fejfájást és frusztrációt annál többet.
Ahogy azt a korábbi hírekből már szintén le lehetett szűrni, a McLaren a jövő évtől a Renault erőforrásaira vált, így az F1 második legsikeresebb istállója fennállása óta először fogja a francia gyártó motorjait használni. A Motorsport értesülései szerint a felek már meg is állapodtak arról, hogy a beszállítói partnerséget három évre, azaz 2020 végéig kötik meg, lehetőséget hagyva a váltásra a 2021-től várható új motorszabályok idejére.
A fenti nagy horderejű változások pedig magukkal vonzzák, hogy a többi építőelem is szépen a helyére kerül. A Honda a jövő évtől a Toro Rossóhoz vándorol - állítólag már ezt a szerződést is aláírták -, a Renault-val idéntől újraélesztett szerződés korai megszüntetéséért „cserébe” pedig a faenzai alakulattól Carlos Sainz átnyergel az enstone-i alakulathoz, viszont csak kölcsönben lesz ott egy egyéves szerződés keretében, hiszen a Red Bull-lal való kapcsolata továbbra sem szakad meg. Hogy Sainz csapatváltása már idén, a Malajziai Nagydíjtól megvalósul-e Jolyon Palmer kárára, azt a kérdést övezi jelenleg még a legnagyobb bizonytalanság ebben a változáshullámban. A Toro Rosso a hírek szerint szívesen megtartaná még a spanyolt az idei szezon végéig, vele ugyanis jobb esélyük lenne a jelenlegi konstruktőri 6. helyezés megtartására, esetleg javítására, mint a helyére kiszemelt újonc Pierre Gaslyval.
A hivatalos bejelentések sora valószínűleg csütörtökön indul el, amikorra minden csapat befészkeli magát a szingapúri paddockba, és egyúttal talán Fernando Alonso jövője is kikristályosodik.