DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Miért nem esett vissza a Honda végsebessége?

A pénteki motorcsere után szombaton problémamentes, kiváló napot tudhat maga mögött a McLaren-Honda. Alonso óriásit villantott az időmérőn, ráadásul a végsebesség is komoly fejlődést mutat.

Az utóbbi időben teljesen szokatlan látvány fogadta a Formula-1 rajongóit a Mexikói Nagydíj időmérő edzésének első szakaszában. A McLaren-Honda Fernando Alonsóval a volán mögött úgy végzett az ötödik helyen, hogy kevesebb, mint két tized volt a lemaradása száraz pályán a leggyorsabb kört megfutó Lewis Hamilton mögött és végsebessége is egészen elfogadható a korábbi hatalmas lemaradásokkal szemben.

A látványosan a hosszú egyenesre beállított Force Indiákkal szemben is csak 10, illetve 11 kilométer/óra a lemaradás, Lewis Hamilton Mercedesével szemben pedig már csak hét km/h a mért ponton. A spanyol ász a középső szektorban abszolút legjobb időt futott, tehát a McLaren nagy leszorítóerőt választott a végsebesség rovására, mégis ilyen közel került a Hondával a riválisokhoz (a két gyári Renault-t például meg is előzte a 344 km/órás eredménnyel).

Alonso megmutatta, mennyire jó a McLaren karosszériája, de a Honda is javulgat


Ha ezt összehasonlítjuk például a Kínában mért értékekkel, komoly fejlődést láthatunk. Ott Massánál 336-ot, Alonsónál mindössze 309-et mértek, de még az egyenesre beállított Vandoorne is csak 317 km/órára volt képes. Mexikóban 344-ről beszélhetünk, úgy, hogy egyértelműen a kanyarokban volt igazán gyors a spanyol.

A Honda a gyárban remekül szimulálta a várható körülményeket. „Mivel tudtuk, hogy mindkét pilótánk büntetésben részesül, így a szombati napot teljes egészében a versenybeállításoknak szenteltük. Mivel szabadon szeretnénk gumit választani a futam előtt, előre eldöntöttük, hogy a Q1-et kicsit megnyomjuk, de azzal számunkra véget is ér az időmérő. Ezt könnyen teljesítették a fiúk úgy, hogy még maradt is tartalék az autóban” – nyilatkozta Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője.

„Ami az erőforrást illeti, sima, problémamentes nap van mögöttünk. Itt, Mexikóban arra számítottunk, hogy a motor teljesítménye jelentősen visszaesik, de alig vesztettünk az erőből. A gyárban jó ideje szimulálták az itteni körülményeket és megtalálták a megoldást, hogy minimalizálják a lóerő-veszteséget. Kár, hogy mindkét autónk a sor végéről rajtol, de így is látunk reményt a pontszerzésre, látva a mutatott formát” – tette hozzá a japán szakember. Most már csak a megbízhatóságot kellene újra megtalálni a japán mérnököknek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: