DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Tovább gyűrűzik a Sepangban kirobbant F1-es botrány

A Stratégiai Csoport tagjai a sportág legfelsőbb vezetéséhez fordulnak tisztázásért annak a volt FIA-ellenőrnek az ügyében, aki feltételezhetően technikai megoldásaikkal a zsebében masírozna át a Renault-hoz.

Az elmúlt hétvégén beszámoltunk róla, hogy a Forma-1-es Stratégiai Csoport tagjai (Ferrari, Mercedes, Red Bull, Williams, McLaren, Force India) Sepangban rögtönzött gyűlésen tárgyalták meg a Nemzetközi Automobil Szövetség egykori technikai ellenőrének, Marcin Budkowskinak a helyzetét, aki jövőre már a Renault szolgálatába kíván állni. Igen ám, de a szakember olyan információk birtokában lehet, vagy van, amely súlyos csapást jelentene az említett alakulatok, illetve a mezőny többi része számára, ezért érthető, hogy a csapatok a három hónapos kényszerszabadságot vészesen kevésnek tartják.

A Stratégiai Csoport képviselői az ügy tisztázása érdekében levelet írtak az FIA-elnök Jean Todtnak, valamint az F1 vezérigazgatójának, Chase Carey-nek, melyben pontosan lefektetett szabályokat követelnek hasonló esetekre. „Minden jót kívánok Marcinnak, remek srác” - nyilatkozta Toto Wolff. „Szerintem jó, ha egy csapatnál szeretné folytatni a pályafutását, és nem akarok az útjába állni. De FIA-ellenőrként, aki szabályokat és technikai direktívákat fogalmaz meg, nem tárgyalhat egy csapattal arról, hogy három hónappal később már hozzájuk fog csatlakozni.”



„Ez érdekellentéteket szülhet - ezzel nem azt mondom, hogy ő vétkezett, de egyértelmű irányelveket kellene megfogalmazni, melyeket mindannyian követhetünk. Nem akarjuk, hogy ha egyfelől betekintése van a szabályalkotásba, akkor tárgyalásokat folytathat más csapatokkal. Hosszabb időtartamra van szükség” - mondta Wolff.

Noha az osztrák szavaiból nem olvasható ki, hogy a csapatok Marcin Renault-s szerepvállalását szeretnék időben eltolni, a Force Indiá-s Bob Fernley szerint jelenleg is tárgyalnak erről a Stratégiai Csoport tagjaival. „Nem tudom, hogy jelenleg bármit is lehetne tenni ez ügyben” - mondta a szakember a Motorsportnak. „De úgy vélem, előre és hátra egyaránt kell tekintenünk. Túl korai még döntést hozni erről, magunk mögött kell hagynunk Japánt, hogy jobban át tudjuk tárgyalni a helyzetet.”

„Egyértelmű, hogy a Renault-hoz megy majd, amely hordoz magában némi fenyegetést. Persze a Force Indiát nem befolyásolja akkora mértékben, mint a Ferrarit, a Mercedest, vagy a Red Bullt, de így is hatással van ránk. A múltban az történt, hogy odamentünk az FIA-hoz, megmondtuk, hogy mit gondolunk, és megkérdeztük, hogy hogyan látják ők. Erre kaptunk egy egyértelmű és elfogulatlan iránymutatást. Ebben az a nehéz, hogy ha nem hivatkozhatunk erre, kockázatot kell vállalnunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: