Önmagában nem rengette meg a világot a héten napvilágot látott hír, mely szerint az FIA alkalmazásában álló F1-es technikai főnök, Marcin Budkowski távozik pozíciójából. Annál inkább középpontba helyezte a szakembert az a spekuláció, hogy a Renault-hoz tart, miután szerződésében kikötött három hónapos kényszerű szabadsága lejár.
Ez azt jelenti, hogy Budkowski óriási információmennyiséget vihet a csapathoz, melyet az felhasználhat 2018-as autója tervezésénél. A szakember feladatkörébe tartozott megállapítani, hogy a csapatok konstrukciói és fejlesztései megfelelnek-e a technikai szabályzatnak, így a Mercedestől a Sauberig áthatóan ismeri minden versenygép és motor részleteit.
A felmentési idő már a Malajziai Nagydíjon elkezdődött, Charlie Whiting külön értesítőben tájékoztatta a csapatokat arról, hogy ne küldjenek Budkowskinak információt és kérdéseket autók tervezésével kapcsolatban. Habár a Renault semmit sem ismert el, a motorsport.com cikke szerint a csapatok a hirtelen távozásból adódóan azt gyanítják, hogy a három hónap leteltével Budkowski azonnal munkába fog állni Enstone-ban, ez pedig mélységesen felháborította őket.
A Stratégiai Csoportot alkotó hat csapat, a Ferrari, Mercedes, Williams, McLaren, Red Bull és Force India rögtönzött informális tanácskozást tartott Sepangban, a lap értesülései szerint pedig annyira dühösek, hogy a kérdést a Stratégiai Csoport következő találkozóján is napirendre akarják tűzni. Egy meg nem nevezett forrás bizalomról beszélt: a csapatok nem adhatják ki titkaikat úgy, hogy esély van rá, az más istálló birtokába juthat.
A szabadedzéseket követően a csapatvezetők pénteki sajtótájékoztatóján is felmerült Budkowski neve. A Force Indiát képviselő Otmar Szafnauer kijelentette, sokkal hosszabb ideig kellene az FIA tisztviselőit a csapatokhoz csatlakozástól eltiltani: „Három hónapot nem tartok elég hosszúnak, közelében sincs annak. Egy év lenne elég hosszú ahhoz, hogy a technológia, amelyet ismer, már ne legyen meghatározó, ha elavultnak nem is számít még. Pontosan ugyanezen okból tiltja a sportszabályzat, hogy eladjuk az aktuális évi autóinkat” – mondta a csapat műveleti igazgatója.
A legélesebben azonban a Red Bull-os Christian Horner szólalt fel, figyelmeztetve az FIA-t, hogy lépjen: „Nagy balhét csinálunk belőle, ha végül egy másik csapatnál köt ki. Ezekbe a személyekbe óriási bizalmat helyezünk. Extrémen kiváltságos pozícióban van, nemrég még a szélcsatornáinkban járt, és intim részleteket tud a jövő évi autókról. Rendkívül helytelen, hogy három hónap után felbukkanhat egy másik csapatban. Remélem, hogy nem ez fog történni, mindenesetre nagyon komolyan fogunk beszélni erről a Stratégiai Csoportban legközelebb. Sokmillió font forog kockán, ezért biztosítani kell, hogy ez az információ nem köthet ki más csapatnál” – mondta a Red Bull vezetője.