Korábban a Red Bull-Renault párosítás négy világbajnoki címet eredményezett zsinórban 2010 és 2013 között Sebastian Vettel révén, a turbóéra bevezetése óta azonban a Renault V6-os hibrid-erőforrása sajnos nem igazán veszi fel a versenyt a Mercedesszel, idén pedig a Ferrarival sem.
Már korábban felvetődött a szakítás lehetősége, sőt, 2015 végén kis híján meg is történt, ám a Red Bull végül nem talált magának használható erőforrást (a riválisok nem kívántak segíteni egyik legnagyobb kihívójukon versenyképes motorral, a Hondát pedig Ron Dennis vétója tartotta volna távol), így kénytelen volt újra a Renault-val szerződni, igaz, a francia motor azóta csak TAG Heuer embléma alatt fut a bikáknál.
A Red Bull csapatfőnöke a szingapúri hétvége előtt sem erősítette meg a 2019-es szakításról szóló értesüléseket, igaz, nem is cáfolta meg. „A jövő évben a TAG-Heuer név alatt futó Renault-erőforrások lesznek a Red Bull autóiban. Minden 2018 utánra vonatkozó híresztelés ilyen téren egyszerű spekuláció” – nyilatkozta Christian Horner.
Több párhuzamos híresztelést közöl nap mint nap a sajtó, az egyik szerint a Porsche állna össze a Red Bull-lal, de csak 2020 után, amikor az új motorszabályok életbe lépnek. A másik szál a Honda-vonalat boncolgatja, hogy a Toro Rossón keresztül lemérheti a Red Bull, hogy fejlődik a motor és ha megfelelő ennek üteme és a japánok felzárkóznak, akkor 2019-től a Red Bull-Honda formáció jönne létre és a bikáknak újra kvázi gyári csapatuk lehetne. Felmerült még az Aston Martin lehetősége is, mivel már kapcsolatban áll a két vállalat egymással.
Mind a BBC, mind a Sky Sports televízió úgy értesült, hogy a motorszállító közölte a Red Bull-lal, hogy 2018 után nem szeretnék meghosszabbítani a szerződést. „Úgy vélem, leginkább a Red Bull istállón múlik minden, hogy eldöntsék, mit szeretnének. Végre határozzák meg, mik a közép- és hosszú távú terveik” – fogalmazott Cyril Abiteboul, a Renault F1-es vezére.
Ha valóban a Renault lelép a Red Bull mellől, akkor 2019-re nem marad más alternatívája az energiaitalosoknak, csak a Honda erőforrása, akkor viszont meglehetősen nagy kihívás lenne megtartaniuk Daniel Ricciardót és Max Verstappent. „Rajtunk múlik, hogy versenyképes autóval álljunk elő és akkor miért akarna elmenni bármelyik pilótánk is máshova?” – kerülte ki a választ Christian Horner.
Az látszik eddig, hogy 2020-ig nem igazán változnak majd alapvetően az erőviszonyok, ám az új motorszabályokkal 2021-től nagyon megkavarodhat az állóvíz, különösen, ha valóban érkeznek új motorszállítók is.