A Honda F1-es projektjének vezére, Yusuke Hasegawa szerint a Spec-3 erőforrás meghozta azt az áttörést, amire szükségük volt a japán vállalatnál és az alapkoncepció végre jó, amire a motor épül. Ugyan még mindig utolsók a rangsorban, de az új motor bevetése óta a fejlődési ütem a szakember szerint nagyon biztató mértékű.
A Honda a szezon elején rettentően szenvedett a megbízhatósági problémák miatt, így a teljesítmény növelésével a legkevésbé sem tudtak törődni a gyárban. Hosszú hónapokba telt, mire valamennyire zöld ágra vergődtek a motorkomponensekkel, Bakuig például pontot sem szereztek és a célba érés is ritkaságnak számított.
Ausztria és az ott bevetett friss belsőégésű motor (a Spec-3) hozta meg az igazi javulást, onnantól végre a teljesítménnyel is foglalkozhatott a japán gyártó és a jóval gyakoribb fejlesztési lépcsők aktívan segítik a vállalatot, hogy minél tökéletesebb legyen a Spec-4 elnevezésű erőforrás és minden fejlesztési ütemben minél közelebb kerüljenek a Renault-hoz. Már voltak felvillanások, de a motor időnként újra rakoncátlankodik.
„Ausztria óta, amikor bemutattuk a harmadik specifikációt, jelentősen felgyorsult a fejlesztési sebességünk, a motor fejlődési üteme pedig nagyon jónak mondható. Minden egyes újabb frissítésnél az adatok fejlődést mutatnak a tempóban, ami rendkívül biztató” – nyilatkozta Yusuke Hasegawa.
A McLaren csapatfőnöke, Eric Boullier az elmúlt két versenyen, Belgiumban és Olaszországban látott nehezebb hétvégék ellenére is egyetért a japán szakemberrel a motor fejlődésének tekintetében. „Valóban folyamatosan érkeznek az extra lóerők a motorba. Ahogy Hasegawa úr is elmondta, az adatok egyértelmű javulást mutatnak, ennek örülünk is” – dicsérte a fejlődést a csapatfőnök.
„A fejlődésünk alapja nem most született, hanem februárban és márciusban, amikor komoly belső átszervezést hajtottunk végre a sikeresebb jövőért, új koncepcióval dolgozunk, ami végre működni látszik, sokkal hatékonyabban, mint korábban” – tette hozzá Hasegawa. A japán szakember elmondta még, hogy a Honda nem változtat agresszív fejlesztési stratégiáján annak ellenére, hogy alapjaiban inog az együttműködésük a McLarennel, a hírek szerint ugyanis a wokingiak leszerződtek a Renault-val, csak a hivatalos bejelentés várat már magára. Lehet, hogy a fejlesztés nagy nyertese a Toro Rosso, majd egy évvel később a Red Bull lesz?