Már hosszú hetek óta rebesgetik, hogy a Red Bull változatlanul annyira elégedetlen a Renault erőforrásaival annak relatíve lassúsága és megbízhatatlansága miatt, hogy a hosszú távú stratégiájukban nem szerepel a francia erőforrás. A hírek szerint a Toro Rosso most már nagyon valószínű összeállása a Hondával igazából a legjobban az anyacsapat érdekeit szolgálja.
Bármennyire furcsán is hangzik az idei szezon eredményeinek ismeretében, de a Red Bull 2019-ben a híresztelések alapján már a Hondában gondolkodik, méghozzá hosszú távon. A McLaren mindent elkövet, hogy szabaduljon a japán vállalattól három évi szenvedés után, a bikák vezetősége azonban rájuk alapozná 2019 utáni stratégiáját. A Toro Rosso segítségével a Honda továbbra is szabadon fejleszthet, a Red Bull pedig minden adat birtokában lesz és nyomon követheti a japán motor felzárkózását.
Jó eséllyel pénzügyileg sem jár rosszul a Toro Rosso, a Honda ugyanis a McLarent is rengeteg pénzzel segítette, erre számíthat a faenzai kiscsapat is. A Red Bull vezetősége meg van győződve arról, hogy a Honda gyengélkedése csak átmeneti, a jövő év során az agresszív fejlesztéseknek köszönhetően a japán szakemberek megbirkóznak a jelenlegi gondokkal és 2019-től kiváló perspektívát jelenthet a Honda-erőforrás, szinte gyári csapatként. Sokkal inkább, mint megmaradni egy Renault-partnercsapatnak.
A Red Bullon kívül is rengeteg szakember biztos abban, hogy a Honda szenvedése átmeneti és a 2016 végén foganatosított és rosszul kivitelezett koncepcióváltás miatt lett ennyire csapnivaló az idei erőforrás, de már jövőre látványosan felzárkózik a japán gyártó, amely hihetetlen mennyiségű pénzt öl bele a projektbe március óta. Ha valóban leszerződik a Toro Rosso a Hondával, jövőre figyelemmel kísérhetjük, mi változott végsebesség és megbízhatóság terén a japánoknál.
A Toro Rosso egyébként 2018-ban jó eséllyel a McLaren sebességváltóit fogja használni (többek között ezért is húzódtak ennyi ideig a tárgyalások a hírek szerint, hogy az apró részletekről is megállapodjanak), ugyanis az idő rövidsége miatt a faenzaiaknak szükségük van egy olyan váltóra, ami a Honda erőforrásához illeszkedik, ezt pedig a McLarentől megkaphatják, igaz, tavalyi fejlesztésű lesz a komponens.
Az üzemanyag és motorolaj tekintetében valószínűleg nem lesz probléma, mivel a McLaren csak az idei szezontól váltott a BP/Castrol cégre, tavaly még a Mobil 1 termékeit használta és a sebességváltó megbízhatóan működött. A Red Bull és a Toro Rosso is utóbbi vállalattal áll szerződésben.
A legmerészebb forgatókönyvek szerint a jövő év során a Honda valóban túllendül a krízisen és 2019-től pedig a Red Bull partnereként futamgyőzelmekre is képes lesz. Akkor viszont alighanem a McLarennél összeül a válságstáb. A wokingiak egy ideig valószínűleg nem akarnak hallani a japán erőforrásról, a bikák azonban a hosszú távú megoldást látják a Hondában. 2018 kulcsfontosságú év lesz ebben a tekintetben.