A Nemzetközi Automobil Szövetség a Hungaroringen sajtótájékoztató keretein belül mutatta be a halóval folytatott vizsgálatok folyamatát, és érvelt annak hatékonysága mellett, ám így is vannak olyanok a Forma-1-es mezőnyben, akik nem helyeslik, hogy 2018-tól minden autóra felszerelik majd a biztonsági eszközt. Pascal Wehrlein szerint az FIA-nak nem volt választása - a testület többek között Henry Surtees végzetes balesetét is bevette a vizsgált esetek közé.
Azon a szomorú napon Brands Hatchben volt Jolyon Palmer, a Renault jelenlegi pilótája is - ám a brit úgy véli, a halo sem mentette volna meg verseny- és honfitársa életét, akit a Jack Clarke autójáról lerepülő kerék találta el a fején. „Akkor éppen Henry előtt autóztam” - emlékezett vissza Palmer. „Láttam, hogy a kerék eltalálja őt, de soha nem képzeltem volna, hogy ilyen megtörténhet. A dráma emlékeztet arra, hogy az autóversenyzés milyen veszélyes.”
„Viszont nem akarok naív, vagy tiszteletlen lenni, de továbbra is úgy érzem, az autónknak továbbra is nyitottnak kell maradnia, ez adja az együléses versenyzés lényegét. Úgy vélem, hogy akkor az F2-ben, vagy a Justin (Wilson) balesete idején az IndyCarban uralkodó körülmények nem hasonlíthatók a Forma-1-hez. Persze ezekkel a fejlesztésekkel kevesebb a kockázat, de ez még nem igazolja, hogy a pilótákat burokba kell zárni” - fűzte hozzá az idén még pont nélkül álló Palmer.