DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Az FIA-nak meg kellett lépnie a halo bevezetését

Negatív vélemények ide, panaszkodás oda, jövőre halóval felszerelt F1-es autók fognak körözni a világ versenypályáin - a Sauber német pilótája is megosztotta véleményét az eszközről.

Amikor a Forma-1-es mezőny a tavalyi év második felében lehetőséget kapott arra, hogy kipróbálja a halót, sokan nem is gondolták volna, hogy a jövő szempontjából milyen kulcsfontosságúak voltak azok a tesztek, hiszen hosszas vizsgálódások után a Nemzetközi Automobil Szövetség arra a következtetésre jutott, hogy kötelezővé teszi a fejvédő elemet az F1-es autókon a 2018-as szezontól kezdve. A vélemények megoszlanak ezzel kapcsolatban a pilóták és a rajongók között - Pascal Wehrlein megérti a kritikákat, ám úgy véli, az FIA-nak meg kellett lépnie ezt.

Pascal Wehrlein sisakja súrolta a monacói korlátot, miután Jenson Button felborította Sauberjét - az FIA a Hungaroringen mutatott be egy korábban nem látott képet a nagysebességű kamera felvételéből


Abban mindannyian egyetértünk, hogy a halo szörnyen néz ki” - nyilatkozta a német a formulapassion.it weboldalnak. „Eddig minden a megfelelő irányba ment a szélesebb gumikkal, az agresszívabb külsejű autókkal, idén sokkal jobban néznek ki, mint a múltban. Minden jól haladt, aztán feltették a halót. Persze nem túl szép látvány, de ez egyáltalán nem érdekli az FIA-t - őket csak a biztonság foglalkoztatja.”

Wehrlein maga is tesztelte a halót tavaly Mexikóban, ám a pajzs sokkal jobban elnyerte a tetszését. „A személyes véleményem az, hogy a pajzs sokkal szebb volt. Biztos voltam benne, hogy az FIA lépni fog, és két lehetőség állt előttük. A pajzs nem működött, így egyedül a halo maradt, noha kevesen szerették. Seb (Vettel) ki is próbálta a pajzsot, de nem tetszett neki, panaszkodott a kilátásra, így mit tehettek volna?”

„Valamit be akartak vezetni, és így is lett. Úgy vélem, hogy az autóink nagyon biztonságosak, de nagy volt a nyomás rajtuk az elmúlt években, hiszen előfordultak olyan balesetek, ahol a halo vagy a pajzs hasznos szolgálatot tehetett volna. Ezért akart az FIA lépni, mindenképpen tenniük kellett valamit” - tette hozzá Wehrlein.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: