DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
F1

Csapaton belüli erőviszonyok I.

Az évad félidejében a csapatokon belüli teljesítményeket összevetettük látványos statisztikákkal a pilótákra nézve. Sorozatunk első részében a Renault, a McLaren és a Sauber került górcső alá.

Renault

Nico Hülkenberg

Időmérő edzések csapaton belül: 10-0
Átlagos rajtpozíció: 9,73
Legjobb eredmény versenyen: 6. (Barcelona, Silverstone)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 100% (26 pont)

A tavalyi tanulóév után idén jóval nagyobb erőt képvisel a franciák gyári csapata, ám csapaton belül az erőviszonyok látványosan eltolódtak Nico Hülkenberg irányába. Ha nem éri utol néha technikai hiba, akkor jóval több pontja is lehetne a német pilótának, aki egyértelműen a Renault vezére.



Jolyon Palmer

Időmérő edzések csapaton belül: 0-10
Átlagos rajtpozíció: 15,55
Legjobb eredmény versenyen: 11.
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 0% (0 pont)

Sokan meglepődtek, hogy tavaly hosszabbítottak a brit pilótával az idei szezonra is, de eddig nem hálálja meg a bizalmat. Minden egyes időmérőn megverte őt német csapattársa, általában nem is kevéssel (Baku nincs a statisztikában, mivel ott Palmer motorhiba miatt nem vett részt a kvalifikáción). A Renault főnöke szerint, ha Palmer teljesítménye nem javul látványosan, nem gondolkodnak benne 2018-ra. Egyelőre sajnos érthető, Jonathan Palmer fia, úgy tűnik, nem tud megbirkózni az F1-gyel.

McLaren-Honda

Fernando Alonso

Időmérő edzések csapaton belül: 9-1
Átlagos rajtpozíció: 12,4
Legjobb eredmény versenyen: 6. (Magyarország)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 91% (10 pont)

Fernando Alonso frusztrációja teljesen érthető, már a téli tesztek elejétől látszott, hogy ez megint nem az ő éve lesz, de az első félév szenvedése a lassú és megbízhatatlan McLarennel még a legrosszabb rémálmokat is alulmúlta. Számos alkalommal esett ki a verseny végén pontszerző helyről, Baku óta valamit végre fejlődött a Honda, a Hungaroringen pedig magához képest kiváló eredményt ért el az istálló. Alonsóra egyelőre nem veszélyes az egyébként rendkívül tehetségesnek tartott csapattárs, Vandoorne, a spanyol világbajnok azonban élete egyik legjobb szezonját nyújtja, ami a vezetését illeti. Kár, hogy ezt nem a dobogóért csatázva teheti meg.

Stoffel Vandoorne

Időmérő edzések csapaton belül: 1-9
Átlagos rajtpozíció: 14,82
Legjobb eredmény versenyen: 10. (Magyarország)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 9% (1 pont)

Kicsit hasonlít a helyzete Jolyon Palmeréhez, a rutinosabb csapattárs mellett egyelőre nem sok sót eszik meg a 2015-ös GP2-es bajnok. Tehetségét azonban többnyire a gyenge és megbízhatatlan versenyautó miatt nem tudja megmutatni. Voltak vezetői hibái is sajnos, ebből a Monacói tekinthető a legkomolyabbnak. Az utóbbi néhány futamon már tudott valamit villantani, Silverstone-ban és Magyarországon is simán a Q3-ba jutott. Palmerrel ellentétben a belga pilótának még lehet fényes jövője a Formula-1-ben.

Sauber

Pascal Wehrlein

Időmérő edzések csapaton belül: 7-2
Átlagos rajtpozíció: 17,33
Legjobb eredmény versenyen: 8. (Spanyolország)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 100% (5 pont)

Januárban a Bajnokok Tornáján borzalmas balesetet szenvedett, ami elsőre nem is tűnt súlyosnak, ám mivel csigolyasérüléssel is járt, csak Ausztráliában derült ki, hogy az első két versenyt kihagyni kényszerül. Egy ideig pályafutása folytatása is kétségesnek tűnt, de végül Bahreintől visszakapta ülését. Rögtön remek teljesítménnyel rukkolt elő, Spanyolországban, az autó erejét jóval meghaladó, szuper vezetéssel 8. helyével négy pontot szerzett, amihez még egyet hozzátett Bakuban. A Sauber egyértelműen a leglassabb autó a mezőnyben, csapattársához képest azonban a fiatal német láthatóan gyorsabb. Ennek ellenére jövője egyáltalán nem biztosított az F1-ben, főleg amióta nyilvánosságra került, hogy a Sauber jövőre kvázi a Ferrari juniorcsapatává válhat.

Marcus Ericsson

Időmérő edzések csapaton belül: 2-7
Átlagos rajtpozíció: 18
Legjobb eredmény versenyen: 11. (Spanyolország, Baku)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 0% (0 pont)

Mivel a svéd pilóta szponzori háttere nagyon erős, többek között ők mentették meg a csőd szélén álló istállót még a tavalyi évben. Ericsson teljesítménye eddig egyik évben sem volt kiemelkedő, idén is láthatóan lassabb, mint csapattársa, Wehrlein. Az erős financiális háttér miatt mégis nagy valószínűséggel nem kell aggódnia F1-es pályafutása miatt. Az idei évben a legkellemetlenebb pillanata az volt, amikor Monacóban a biztonsági autós fázis alatt ütközött a falnak, miközben visszavette a körhátrányát.

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: