Sajnos az F1 nem feltétlenül a tehetségekről szól, rengeteg az üzleti és üzletpolitikai szál is. Ennek egyik áldozata lehet a fiatal német pilóta, aki pedig elismerésre méltó módon vezeti gyengécske Sauberjét, ahogy tavaly is kiválóan ment a leglassabb versenyautóval, a Manorral, sőt, még pontot is tudott vele szerezni.
Idén eddig a Sauber összes pontját ő szerezte, az időmérőkön és a versenyen is láthatóan döntő többségében elveri csapattársát, Marcus Ericssont, lehet, mégis útilaput kötnek a talpára. A svájci istállónál vezetőváltás történt az elmúlt hetekben, azóta pedig nagy változások történtek, többek között a Hondával megkötött (2018-tól érvényes) motorszállítói megállapodást is felbontották és újra a Ferrarival hosszabbítottak.
Nem is titkolta a Ferrari, hogy a Sauber az ő fiókcsapatukká válhat, az olaszok legalábbis így kezelik majd a helyzetet. A főnökség nyíltan kimondta, hogy jövőre az egyik Ferrari-akadémistát szeretnék a svájciaknál látni. Az istálló tulajdonosaival szoros kapcsolatban álló, és egyébként is igen erős szponzori háttérrel rendelkező Marcus Ericssonnak komoly esélye van arra, hogy marad a helyén. Ezek után a szerződéshosszabbítás Wehrleinnal több, mint kétséges.
A svájci istálló másik ülésére Antonio Giovinazzinak, vagy Charles Leclercnek van a legnagyobb esélye az elhangzottak alapján, ezzel pedig a fiatal német könnyen az ajtón kívül találhatja magát, ráadásul a jövő esztendőre meglehetősen kevés lehetősége maradt, hogy ülést találjon magának. Pedig az év elején kihagyott két futamon kívül igazán nem panaszkodhat rá a Sauber, erőn felül teljesít.
„A csapat mind az öt pontját én szereztem idén. Az időmérő edzéseken 7:2 az állás a javamra Ericssonnal szemben. Mi mást tudnék még tenni?” – értékelte a helyzetet Pascal Wehrlein. A Mercedes által támogatott pilótának egy esélye azért talán még marad jövőre. A Renault ugyanis szeretné megszerezni Esteban Ocont 2018-ra, ez pedig felszabadítana egy ülést a versenyképes Force India csapatnál, ami ráadásul Mercedes-erőforrásokat használ. A probléma az lehet Wehrlein számára, hogy Ocon is a Mercedes támogatásával érkezett a Formula-1-be, ráadásul idén igen meggyőző teljesítményt nyújt, így nem igazán valószínű, hogy a Mercedes egyszerűen csak lemond róla és elengedi a riválishoz.