Néhány hete jelentette be a Sauber, hogy 2018-tól kezdődően már nem a Ferrari, hanem a Honda partnerei lesznek. Ezzel a Formula-1-es visszatérése óta jobbára csak szenvedő japánok már két ügyféllel rendelkeztek volna, ám a Formula.hu már az Osztrák Nagydíj hétvégéjén megtudta, hogy a svájci istálló kihátrálna a megállapodásból. Különösen Monisha Kalterborn távozása után lehetett hallani erről, most pedig a Sauber közleményben erősítette meg, hogy lefújták a jövő évtől tervezett együttműködést. A Honda motorsportért felelős részlegének általános menedzsere valóban a csapat vezetésében történt változást nevezte meg egyik indokként:
„Nagyon jó kapcsolatot építettünk ki a Sauberrel, és vártuk, hogy együtt vehessünk részt a 2018-as Formula-1-es szezonban” – idézi Masashi Yamamoto szavait a Motorsport.com szakoldal. „Ugyanakkor miután változott a csapat vezetősége, az egyeztetéseink során arra a közös megállapodásra jutottunk, hogy inkább lefújjuk az együttműködést, mert a két fél más irányt képzelt el. Szeretnénk köszönetet mondani a Saubernek, s a legjobbakat kívánni nekik a jövőre nézve.”
A Sauber nemrég kinevezett új főnöke, Frederick Vasseur így nyilatkozott az alakulat közleményében: „Nagyon sajnálatos, hogy le kell mondanunk a tervezett együttműködésünket a Hondával. Ugyanakkor stratégiai okokból hoztuk meg ezt a döntést, a Sauber jövőbeli érdekeit a leginkább szem előtt tartva. Köszönjük a Hondával az együttműködést, és a legjobbakat kívánjuk számukra a Formula-1-ben.”
A mostani hivatalos bejelentés több kérdést is felvet. Egyrészt nem tudni, hogy a Sauber így meghosszabbítja-e a ferraris kontraktusát, esetleg Mercedes- vagy Renault-erőforrásokkal folytatják 2018-tól – a közlemény szerint hamarosan erre is fény derül. Másrészt pedig a Honda így továbbra is csak a McLarenre támaszkodhat, s bár a két fél rendre kihangsúlyozza, hogy együtt képzelik a jövőt, sajtóhírek szerint elképzelhető a válás – annak ellenére, hogy a Honda továbbra is elkötelezett a Formula-1 iránt. Más kérdés, hogy elvileg sem a Ferrari, sem a Mercedes nem adna szívesen motort a wokingiaknak, így egy esetleges szakítás esetén csak a Renault jöhetne szóba alternatívaként.