Miközben az már gyakorlatilag biztosra vehető, hogy jövőre 21 futamból fog állni a Formula-1-es versenynaptár – az idei menetrendhez képest kiesik Malajzia, de cserébe visszatér Németország és Franciaország –, a sportág új vezetői azon dolgoznak, hogy a közeljövőben még több helyszínre elvigyék a száguldó cirkuszt. Az F1 markentingfőnöke, Sean Bratches szavaiból azonban úgy tűnik, nem az „ecclestone-i” utat folytatnák, miszerint olyan országokba vinnék a versenyeket, ahol annak semmilyen kultúrája nincs, hanem ehelyett megerősítenék a sport pozícióját az olyan fontos piacokon, mint Európa vagy épp az Egyesült Államok.
„A csapatokkal együttműködve szeretnénk kidolgozni, hogy hol versenyezzünk” – idézi Bratches szavait az Autosport.com. „Mi mindenesetre szeretnénk 21 futam fölé menne, és jó lenne, ha érdekes piacokra tudnánk elvinni a Formula-1-et. Éppen most tanulmányozom, hogy milyen gazdasági hatásai vannak egy városra, egy országra vagy egy területre, ha odavisszük az F1-es cirkuszt.”
A szakember tisztában van vele: a több futam fizikailag, mentálisan és pénzügyileg is komolyabb terhet ró az istállókra, szerinte azonban a menetrend átalakításával ez orvosolható lenne. Például igyekeznének minél kevesebb alkalommal egymás utáni hétvégéken versenyezni – ezzel persze a szezon jelentősen megnyúlni, a téli holtidőszak pedig csökkenne –, valamint a közeli futamokat időben is közel hozni: „Szeretnénk területileg egymás után csoportosítani ezeket – az európai futamokat, az ázsiaiakat és az amerikaiakat –, de ez nem a legegyszerűbb az időjárási tényezők és a szerződésbeli korlátok miatt.”
Az F1 irányítói nemcsak a saját szakágukkal vannak elfoglalva: a rajongók érdekeit figyelembe véve szeretnék elkerülni a többi jelentős sorozat főbb versenyeit, így Jean Todt FIA-elnök nemrég Ross Brawnnal együtt találkozott a WEC és a Formula-E, sőt a MotoGP vezetésével is. Bratches elmondása szerint ráadásul nem csak a többi technikai sport programjára lennének tekintettel: „Jövőre például lesz egy hétvége, amikor a wimbledoni döntő és a labdarúgó-világbajnokság fináléja valószínűleg egy napra esik a Brit Nagydíjjal. Nem lenne túl optimális aznap tartani a versenyt.”