A Forma-1 résztvevői számára mindig fontos volt a jövőbe látás: a közelmúltban a Ferrari és a McLaren is elkészítette saját tanulmányautóját, a héten pedig a Renault mutatta be az R.S. 2027 Vision névre keresztelt koncepciót. A modellt az Autosport egyik szakújságírója elemezte ki részletről részletre, kihangsúlyozva, hogy az egyes megoldások mit árulnak el a jövő Forma-1-éről.
Aerodinamika: Bár a mai F1-es autók csak nyomokban emlékeztetnek a kétezres évek végén látott, kiegészítő-szárnyakkal túlzsúfolt gépekre, a szakemberek még mindig próbálják minél inkább javukra fordítani a légáramlatokat. A Renault viszont egy aerodinamikailag letisztult gépet álmodott meg, megszüntetve a turbulencát, és könnyebbé téve az előzéseket.
Az R.S. 2017 Vision aktív aeróval van felszerelve: teljesen visszahúzható hátsó szárny helyettesíti a DRS-t, az első légterelőnél is visszahúzhatóak egyes elemek, melyek a sebességnövekedést hivatottak elősegíteni. Az első szárnyat egyetlen, függőleges elem tartja, mely az első felfüggesztésekhez és a padlólemezhez is kapcsolódik.
Felfüggesztés: A koncepció az 1994-re betiltott aktív felfüggesztéssel van felszerelve, melynek segítségével a mérnökök kedvükre állíthatják az autó hasmagasságát – a megoldás visszatéréséről mostanság is elég sok szó esik.
Biztonság: Az autót polikarbonát védőtetővel látták el a Renault-nál, összhangban a sportág jelenlegi trendjeivel biztonsági fejlesztések terén. Az elem a lehető legalacsonyabban helyezkedik el, hogy minél kevésbé akadályozza a légáramlást, és minél kisebb legyen a hátsó szárnyra érkező turbulencia. A rögzítésére szolgáló két titániumrugó az autó fejre állása esetén megemeli a karosszériát, elég helyet hagyva a pilótának a kiszabadulásra. Természetesen a védőtető annyira átlátszó, amennyire csak lehet, ezzel is kiszolgálva a nézők igényeit, akik munka közben látni szeretnék kedvenceiket.
Erőforrás: A Renault a Forma-1-ben és a Formula-E-ben használt technolóigáit szeretné ötvözni az R.S. 2027 Visionben, valódi hibrid versenyautót létrehozva, több mint 1300 lóerős teljesítménnyel. A jelenlegihez hasonló, V6-os, belső égésű motorhoz a franciák két, egyenként 250 kW-os teljesítményre képes hajtóművet is hozzászerelnek, mely hatékonyabb a jelenlegi mozgási energia-visszanyerő rendszernél.
A Formula-E jövőre vezeti be nagyobb kapacitású energiatárolóit, melyet nem csak mozgás közben, de akár a bokszban is használhat a csapat. Ekkora teljesítmény kordában tartása érdekében a Renault megtartotta az idén bevezetett szélesebb abroncsokat, igaz, sokkal nagyobb felniátmérővel.