DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Hamilton: A nappali szabadedzés borzalmas és felesleges

Lewis Hamilton szerint Bahreinben a pénteki szabadedzés teljes időpocsékolás, mert borzalmas és felesleges is. A hőség miatt borzalmas vezetni, gyakorlati haszna pedig szinte nulla.

A Bahreini Nagydíj 2004-ban csatlakozott a Formula-1-hez, 2014 óta lett belőle esti, villanyfényes verseny. Az itt szokásos hétvégi menetrend szerint a második szabadedzés, az időmérő és a verseny maga hűvösebb körülmények között, este kerül megrendezésre, de a pénteki nyitó szabadedzés, valamint a szombati FP3 nappali világosság mellett.

Hamilton szerint a pénteki első edzés alatti perzselő hőség annyit jelentett, hogy semmit sem tudtak meg az autóról, mivel a gumik viselkedését nem ilyen körülmények között fogják megismerni.

„Ez mindig nagyon furcsa, nem tudom, miért tartják minden alkalommal az első szabadedzést akkor, amikor, ez a nap legrosszabb időszaka, mert akkora a forróság. 60-fokos az aszfalt, valóban semmi értelme, szinte az egész edzés mehet a kukába a végén” – így panaszkodott Lewis Hamilton, a Mercedes ásza.

Hamilton szerint az autó céltalanul csúszkál a perzselő hőségben


„Kimegyünk, nehéz körülmények az autónak, nekünk, pilótáknak ugyan nem jelent problémát, de a gumiknak rettentően nehéz. Borzalmas így vezetni, semmi élvezetet nem okoz, a gumik szinte megolvadnak, tapadás nélkül csúszkálunk körbe-körbe. Ha letennél egy szelet csokit az aszfaltra, egy percen belül teljesen megolvadna, nagyjából ilyen az abroncsoknak is a helyzet” – folytatta okfejtését a háromszoros világbajnok brit.

„Semmit sem tanulsz az autóról, mert amikor az FP2 elkezdődik, már teljesen mások a körülmények” – zárta nyilatkozatát Hamilton. Egyetért vele Kevin Magnussen is, aki szintén kiemelte, hogy oly mértékben különbözik a nappali és esti viszonyok között a pálya, hogy nincs sok értelme az első edzésnek, mivel az időmérő edzés és a verseny is sötétben kerül megrendezésre. Ilyenkor mindig tartani kell a gumik, a fékek, a motor és a sebességváltó túlhevülésétől is, egy gyors kör után máris hűtenek mindent, amennyire csak lehetséges.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: