Egyes statisztikák négy, mások két előzésről számoltak be az Ausztrál Nagydíj után, amely bár rettentően kevés, többé-kevésbé igazolták az ezzel kapcsolatos szezon előtti félelmeket. Ross Brawn feladata az F1 sportszakmai vezetőjeként pontosan az, hogy kiküszöbölje ezeket a hiányosságokat, a mérnöklegenda pedig nem tétovázik, és néhány nappal Melbourne után már a megoldásokon dolgozik. „Itt az aerodinamikáról van szó” – idézte a grandprix247.com a szakembert. „Fel kell ismernünk, hogy az autók emiatt váltak gyorsabbá, és ha ilyen látványos gépeket akarunk, akkor nem lehet félvállról venni ezt a területet.”
„Felmerült egy olyan álláspont, hogy feledkezzünk meg az aeróról, legyenek széles abroncsok az autókon, nagy mechanikai tapadást nyújtva, így pedig visszatérhetünk ahhoz, hogy pilóták harcolni tudnának egymással. Persze meg lehet csinálni, de akkor az autók lassabbak lesznek, mint a legtöbb együléses autó. Mindenképpen számításba kell venni az aerodinamikát, de más módon. Azon kell dolgoznunk, hogy minél kisebb hatása legyen, így az autók versenyezhetnek egymással. Ez még sosem volt így.”
„Ha megnézzük az autók jelenlegi aerodinamikai kialakítását, nagyon összetettek, melyek érzékenyek az elől haladó által keltett légáramlatokra. Előállhatunk egy olyan szabályzattal, ahol az aerodinamikát továbbra is felhasználhatjuk a sebesség növelésére és az autók látványosabbá tételére, de sokkal kíméletesebb módon, így az autók közelebb autózhatnak egymáshoz anélkül, hogy zavarnák egymást. Ez a célom és az elképzelésem, és ahogyan mondtam korábban, a FOM-on belül most alakítunk ki egy kisebb csapatot, amelynek az lesz a feladata, hogy ezen a területen dolgozzon.”
A Benetton, a Ferrari és a Mercedes egykori csapatfőnöke, aki a saját nevét viselő gárdát is vb-címig juttatta, úgy véli, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetségnek kulcsszerepe lesz a Forma-1 jövőjének meghatározásában. „Együtt akarunk működni az FIA-val és a csapatokkal, hogy használjuk a résztvevők forrásait, valamint az FIA támogatását és iránymutatását. Egy olyan kényes témáról, mint az aerodinamika, nem lehet azt mondani, hogy meg kell szabadulnunk tőle, mert soha nem fogunk, és nem is akarunk.”
„Megfordíthatjuk-e az egészet és mondhatjuk azt, hogy azért van rá szükségünk, mert gyors autókat akarunk, miközben azok nem zavarják egymást a pályán? Tapasztalataim szerint vannak olyan sorozatok, mint például a sportautók és az IndyCar, ahol a komoly aerodinamikának sincs akkora hatása, ezért úgy gondolom, megfelelően megtervezett kampánnyal a helyes irányba fogunk majd elindulni. Erről meg vagyok győződve.”