DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat
F1

Vége a fizetős pilóták korszakának?

Bár jóval kevesebben vannak, mint akár 10-15 évvel ezelőtt, a fizetős pilóták továbbra is ott vannak az F1-ben - Ross Brawn egy olyan rendszeren gondolkozik, amely érdem szerint juttatná üléshez a fiatalokat.

A Manor megszűnésével teljessé vált a 2017-es F1-es mezőny, amelyben csak egyetlen valódi fizetős pilótát találunk, a Saubernél versenyző Marcus Ericsson személyében. Persze Lance Stroll is tetemes összeget tett le a Williams asztalára, az elmúlt években szerzett bajnoki címeivel azonban sokkal inkább rászolgált az ülésre, mint svéd kollégája, akinek négy GP2-ben eltöltött éve alatt egy összetett hatodik pozíció volt a legjobbja. Ross Brawn, a száguldó cirkusz sportszakmáért felelős ügyvezető igazgatója úgy vélekedik, hogy a jövőben sokkal jobb lenne, ha a pilóták érdemeik, mintsem pénztárcájuk vastagsága alapján kerülnének be a Forma-1-be.



„Ez annak az öröksége, hogy a kiscsapatoknak olyan versenyzőkre volt szükségük, akik finanszírozták a fennmaradásukat” – nyilatkozta a brit a szakember, aki igazságosabb pénzelosztási rendszert szeretne kidolgozni a sportágban. „Az ideális helyzet az lenne, hogy ezek a gárdák amolyan bölcsőt jelentsenek a fiatalok számára, mielőtt nagyobb csapatokhoz mennek, sőt, akár kötelezően is be lehetne vezetni, hogy legalább egy évet eltöltsenek egy ilyen gárdánál, mielőtt feljebb lépnének. El tudok képzelni egy olyan rendszert, ahol az F3-on és az F2-n keresztül lépne fel valaki az F1-be, ráadásul mindig az élmezőnyben kellene teljesítened ahhoz, hogy tovább tudj lépni, így pedig el lehet érni, hogy ismét a legjobbak versenyezzenek a Forma-1-ben.”

„Van több juniorkategória is, amelyek az F1 előszobájának számítanak, én jó ötletnek tartanám, ha ezeket egy hétvégén rendeznék, hogy a pilóták jobban szem előtt legyenek. Vasárnap reggel például lehetne Forma-3-as és Forma-2-es verseny, ahol a nézők megismerhetik a fiatalokat, és folyamatosan tanúi lehetnek annak, hogyan jutnak egyre közelebb a Forma-1-hez. Ezáltal ki lehetne szélesíteni a szórakoztatási faktort, és biztossá válhatna, hogy a pilóták érdemeik szerint kapnak lehetőset majd a Forma-1-ben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: