Az elmúlt évek során általános tendencia lett, hogy a vesrenybírák minden apró vétségéért két kézzel szórták a büntetéseket a pilótának, nagy százalékban olyan eseteknél is, melyekre korábban rá sem hederítettek. Ilyen volt példéul Nico Rosberg tavalyi, malajziai esete, amikor Kimi Raikkönen előzése közben nekikoccant a Ferrarinak. Egy ilyen manővert még tíz éve is tökösnek neveztek volna, a német azonban időbüntetést kapott, és büntetőpontokat is írtak a licencére.
A sportág új többségi tulajdonosának első számú célja, hogy rajongóbarátabb Forma-1-et alkossnak, és talán nem véletlen, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség az új menedzsment érkezésének farvizén evezve jelentett be egy változást, melyet már az idei szezontól alkalmazni fognak. Az F1-es Bizottság és a Motorsport Világtanács múlt heti ülésén úgy határoztak a szabályalkotók, hogy mostantól csak azokat a pilótákat fogják büntetni a versenyek alatt, akik teljesen egyértelmű vétséget követtek el.
A csapatok ezután is az FIA versenyigazgatóját, Charlie Whitingot kereshetik meg kétes ügyekben, ezentúl viszont a versenybírói testület egyedül dönthet majd arról, hogy a Whiting által asztalukra tett ügyek közül melyeket fogják vizsgálni. Az új Sportszabályzat 38.2 cikkének a pontja kimondja, hogy „A versenybírók körültekintő mérlegelésétől függ, hogy egy incidensben részt vevő pilóta büntetést érdemel, avagy sem. Ha a versenybírók számára nem egyértelmű, hogy egy pilóta teljes egészében, vagy túlnyomórészt vétkes volt egy incidensben, akkor nem kell büntetés lehetőségével élni.”
Az FIA közzétette a rajtprocedúra új menetrendjét is: a bokszutca fél órával a rajt előtt nyit, és tíz perccel később zár majd, az eddigi tizenöt helyett – mindezt azért, hogy minden pilóta időben odaérjen a rendező ország nemzeti himnuszával egybekötött rajtceremóniára.