Az F1-es bizottság, és a Motorsport Világtanács múlt heti ülésén több fontos döntés is született, melyek már az Ausztrál Nagydíjtól kezdve a versenyek izgalmasabbá válását szolgálhatják. Sokak örömére a versenybírók ezentúl elnézőbbek lesznek a pilótákkal a különböző incidensek esetén, és csak akkor róhatnak ki rájuk büntetést, ha teljes mértékben meg vannak győződve azok vétkességéről. Az FIA megváltoztatta a rajtprocedúra menetét is: az eddigi tizenöt helyett most már csak tíz perc áll a versenyzők rendelkezésére, hogy elhagyják a bokszutcát, és elfoglalják helyüket a rajtrácson.
Egy másik komoly változás szintén a rajtráccsal kapcsolatos, igaz, más viszonylatban. A sportág 67 éves történetében megszokott volt, hogy a rajt a versenyek legizgalmasabb pillanata, hiszen a pilóták itt állnak legközelebb egymáshoz, az első métereken történik a legtöbb esemény és helycsere. Eddig az is bevett szokásnak számított, hogy a biztonsági autós fázisokat követően a versenyzők – ha a safety car elhagyta a pályát – akkor újra versenytempóra kapcsolhattak, és a zöld zászló mellett folytathatták a versenyt.
2017-től azonban mindez megváltozik, hiszen az új sportszabályzat 39.16-os cikke kimondja, hogy ha a biztonsági autó visszatér a bokoszutcába, minden autónak fel kell sorakoznia a rajtrácson, addigi pozíciójuknak megfelelően, úgy, ahogyan azt a verseny kezdetén tennék. A pilótáknak ezt a procedúrát minden egyes safety car-fázis esetén meg kell ismételniük, mely várhatóan fokozni fogja az izgalmakat, és több nézőt fog a képernyők elé vonzani.