Amíg a mezőny egyik fele anyagi gondokkal küzd – lásd a megszűnés szélén álló Manort – a nagycsapatok stabil lábakon álló anyagi helyzetük mellett úgynevezett történelmi bónuszt is kapnak Bernie Ecclestone-tól, köszönhetően a sportágban betöltött szerepüknek és sikereiknek. A Ferrari esetében ez az összeg évenként 100 millió dollárra rúg, ám a Forma-1 új többségi tulajdonosa, az átvételt hamarosan végrehajtó Liberty Media teljesen át szeretné szabni a száguldó cirkusz bónuszrendszerét - amellett, hogy Ecclestone távozását is belengették.
Az amerikai cégcsoport szerint az pénzügyi források kiegyenlítését szolgálná, ha a Ferrarinak átutalt összeget a többi csapat között osztanák szét, amely hosszú távon a sportág fenntarthatóságát szolgálná. „Ha Ferrari vagy, hatalmas összegű szponzorpénzek folynak be egyenesen hozzád” – nyilatkozta a Forbes-nak a Liberty vezérigazgatója, Greg Maffei. „Ez csak növekedni fog a sikeres versenyeket követően. Namármost, ha kiegyenlítenénk a csapatok anyagi helyzetét, akkor a Ferrarinak több lehetősége lenne szponzorokat szereznie, így elvennénk, de adnánk is ebben a helyzetben.”
Egyelőre nem tudni, hogy a Liberty mekkora százalékkal vágná meg a bónuszrendszert, hamarosan azonban sor kerülhet rá, hiszen a csapatokat 2020-ig köti az őket jelenleg sportágban tartó Concorde Szerződés – a lépés a Ferrari Forma-1-es jövőjét is veszélybe sodorhatja. Nemrég Claire Williams, a Willaims helyettes csapatvezetője nyilatkozott úgy, hogy milyen nehézzé vált szponzorokat találni. „Úgy vélem, hogy a közösségi média térnyerése ennek hátrányára vált, ugyanis a cégek sokkal jobb platformokat találnak arra, hogy célba juttassák az üzeneteiket.”
2015-ös adatok szerint az F1-es gárdák átlagos költségvetésének 31,6%-át adták a szponzoroktól befolyó összegek, amíg ez öt évvel korábban 35% volt. Pénzdíjak esetében ennek pont a fordítottja történt, 2010-ben a költségvetések 25%-a származott bónuszokból, 2015-ben viszont 35%-a.